נועם שליט: "אני חושב שכל מדינת ישראל צריכה לעצור לדקה ולחשוב מה עובר על חייל צה"ל 1,000 ימים בשבי בעזה"

במוצ"ש ב-20:00 יתקיים בירושלים טקס מיוחד ; נכון לעכשיו צפויים לשאת דברים נועם שליט, הסופר מאיר שלו, ילד שכתב מכתב לגלעד ואולי גם אביבה שליט

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

במוצאי שבת יחזרו בני משפחת שליט לבית ביישוב מצפה הילה, לחיים שהפכו לשגרה, כבר 1000 ימים, בלעדיו. אמש החליפו במאהל את הספרות שמונות את הימים מאז נשבה גלעד.

נועם שליט, מחזק את הספרות, מהדק אותן היטב, או שבעצם מוודא שהמספר אמיתי. "המספר מדבר בעד עצמו", אמר נועם בעצב. "אני חושב שכל מדינת ישראל צריכה לעצור לדקה ולחשוב מה עובר על חייל צה"ל 1,000 ימים בשבי בעזה".

בינתיים, בעזה, אי אפשר לדעת אם גלעד שליט בכלל מודע ליום הזה שמציינים ברוב חשיבות בישראל. יום שאולי יותר מהכול הפך לסמל. סמל של כישלון בעיני משפחת שליט ובעיני התומכים בעסקה, סמל של "אין לנו ברירה אחרת" בעיני המתנגדים לשחרור אסירים עם דם על הידיים.

במהלך השבת תמשיך המשפחה לקבל את המבקרים באוהל המחאה. בשעה 20:00 בערב יתקיים במקום טקס מיוחד. נכון לעכשיו צפויים לשאת דברים נועם שליט, הסופר מאיר שלו, ילד שכתב מכתב לגלעד ואולי גם אביבה שליט, שתאמר כמה מילים אישיות. כאלף זרחנים צהובים יחולקו לבני הנוער לציון אלף ימים לנפילתו של גלעד בשבי.