לקראת ההנפקה: S&P מעלות השאירה דירוג "AA" עם אופק שלילי לאג"ח של מכתשים אגן

החברה הוציאה את האג"ח של החברה מתהליך בחינה מחדש עם השלכות שליליות (Credit Watch Negative) ; מכתשים אגן מתכננת לגייס השבוע בבורסה של ת"א כ-300 מיליון שקל בהרחבת סדרות ג' וד'

סוכנות הדירוג S&P מעלות פירסמה דירוג להרחבה של סדרות האג"ח של מכתשים אגן מסוג ג' וד' בהיקף הרחבה של עד 500 מיליון שקל. סוכנות הדירוג העניקה להרחבת הסדרה דירוג של "AA" עם אופק שלילי כשב-S&P מעלות הודיעו כי הוציאו את סדרות האג"ח של מכתשים אגן מרשימת המעקב "קרדיט ווטש" בעקבות צפי לשיפור במצבה של החברה בשנת 2009.

במכתשים אגן בניהולו של אברהם ביגר, מתככונים להרחיב את סדרות האג"ח של החברה מסוג ג' וד' בהנפקת אג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל שתתבצע השבוע בבורסה בת"א.

הוצאת החברה מתהליך בחינה מחדש נובעת לטענת סוכנות הדירוג מכך שמכתשים אגן ביצעה מספר פעולות על מנת להקטין את עומס החוב לזמן קצר במהלך תשעת החודשים הקרובים.

במהלך 2006 גייסה מכתשים אגן אג"ח ובמסגרת רישום האגרות למסחר פירסמה תשקיף מדף שבו יש לה את הזכות להרחיב סדרות אג"ח קיימות או להנפיק סדרות חדשות.

שנת השיא של מכתשים אגן הסתיימה עם רבעון פושר למדי, ורווחים של 8.7 מיליון דולר. החולשה ברבעון הרביעי נבעה גם מכך שמסורתית מדובר ברבעון חלש יותר, וגם מהפיחות שחל בתקופה הזאת בלא מעט מטבעות, ובראשם הריאל הברזילאי, ששחקו את הכנסותיה של החברה שנמדדות בדולרים.

יחד עם זאת, למרות המצב הכלכלי הקשה שאפיין את הרבעון הרביעי, הצליחה מכתשים אגן לסיים אותו עם צמיחה. מכירות החברה גדלו בקרוב ל-4% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-491 מיליון דולר. ועדיין, מדובר בשיעורי צמיחה נמוכים לעומת הרבעונים הקודמים בהם צמחו המכירות ביותר מ-20%.