צרות של האלפיון העליון: מפרדה חדשה שתוקם בכפר שמריהו עלולה ליצור פקקי תנועה ולהוריד את ערך הבתים

הממונה הארצי על התעבורה הורה לאחרונה לרכבת ישראל להקים מפרדה ברחוב המעפילים בכפר שמריהו ; מועצת כפר שמריהו: "מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה אינם רואים את רווחת התושבים ואת זכותם לנגישות למרכזי הפעילות ביישוב כערך"

התוכנית להקמת מפרדה בציר התנועה הראשי בכפר שמריהו מאיימת להשפיע לרעה על ערך הנכסים ביישוב היוקרתי.

הממונה הארצי על התעבורה הורה לאחרונה לרכבת ישראל להקים מפרדה ברחוב המעפילים בכפר שמריהו, בצומת הרחובות דרך השדות ושביל השקד. במועצת כפר שמריהו, הנערכת כעת למאבק בהחלטה, טוענים כי סגירת המעבר תגרום לסבל רב ותגביל מאוד את זרימת התנועה ואת נגישות התושבים.

כתוצאה מסגירת המעבר ובניית המפרדה, כל התנועה הזורמת מהיישובים רשפון וכפר שמריהו להרצליה ולרעננה תעבור רק ברחוב החורש, העמוס כבר היום, בעוד הכניסה לבאים מכביש החוף לכפר שמריהו תהייה אך ורק מרחוב הזורע. דהיינו - כניסה אחת ויציאה אחת לכפר שמריהו (ולרשפון), אשר במקרה של חסימה יזומה או מקרית תנתק את היישוב לחלוטין.

המועצה מסרה כי מהנדסי התנועה שעוסקים בנושא, איתם נערכו מפגשים, ציינו שניתן להשאיר את המצב כפי שהוא או לחילופין להתקין בצומת רמזור, "אך מקבלי ההחלטות במשרד התחבורה אינם רואים את רווחת התושבים ואת זכותם לנגישות למרכזי הפעילות ביישוב כערך, ואינם טורחים די כדי למצוא פתרונות חלופיים שימנעו את חוסר הנוחות והסבל".