אביב גלעדי רוצה להישאר ברשת: מבקש לשנות מגבלת בעלות על ערוצי הכבלים

גלעדי ושותפו אודי רקנאטי, שמחזיקים ב-20% ממניות זכיינית ערוץ 2 רשת, נדרשו באחרונה למכור את מניותיהם ברשת לאור בעלות צולבת עם ערוצים בכבלים ; טוען כי יש צורך ברפורמה כוללת בנושא בעלויות צולבות

האם אביב גלעדי רוצה להגדיל את חלקו ברשת? על רקע החוק לפיו על גלעדי למכור את מניותיו בזכיינית ערוץ 2 רשת (20%), לאור אחזקותיו בערוצים המשודרים בכבלים ובלוויין - פנה גלעדי למועצת הכבלים והלוויין בדרישה לבצע שינויים במגבלות, כך ששיטת ספירת הערוצים המופקים על-ידי אותו גורם תשתנה ותאפשר החזקה ביותר ערוצים, כמו גם בערוצי ברודקאסט.

מכתבו של גלעדי מתייחס לצורך ברפורמה כוללת בכל נושא הבעלויות הצולבות של ערוצים. לדבריו, הרגולציה בנושא מפגרת אחרי המציאות. מבחינה עסקית, הרי שבתחומי הטלוויזיה נמצא כיון גלעדי במצב של קיפאון: הוא אינו יכול להפיק ערוצים נוספים לאור המגבלות הקיימות, ואינו יכול להגדיל את חלקו ברשת. מצב זה אינו מאפשר לו לגדול ולפתח את עסקיו בתחום הטלוויזיה.

במכתבו מסביר גלעדי כי שיטת ספירת הערוצים היתה שייכת "לעולם אנלוגי אך לא לעולם דיגיטלי", וכי אותם ערוצים שבבעלותו נספרים לו ככפולים, מאחר והם משודרים גם בכבלים ובלוויין. לדבריו, אם לא היה כך, על-פי חוק יכול היה להמשיך להחזיק ברשת ואף להגדיל מניותיו בה.

למעשה, גלעדי מבקש במכתבו כי לא יאלצו אותו ואת שותפו, אודי רקאנטי, למכור את מניותיהם ברשת - בטח ובטח בשעה שנכון להיום גם אין גורם שיהיה מעוניין לרכוש מניות אלה. לטענת גלעדי, יש לאפשר לחברות התקשורת לגדול.

הזרימו כסף לרשת

לא מן הנמנע כי לאור ההתפתחויות ברשת ולאור העבודה כי גלעדי טרם מצא קונה ל-20% המניות שבבעלותו, הוא היה מעוניין דווקא להגדיל את חלקו בחברה - דבר שכיום לא ניתן לו לעשות על-פי חוק.

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר בתגובה: "החשיבות בהטלת מגבלות על אחזקת אמצעי השליטה של מפיקי הערוצי העצמאיים לא פחתה. מגבלות אלה נועדו להבטיח את הפלורליזם ואת גיוון הקולות בכל תעשיית הפקת הערוצים בטלוויזיה הרב-ערוצית, כאשר החשיבות במגבלות האלה לא פחתה עם השנים. יחד עם זאת, מועצת הכבלים והלוויין אינה פוסלת אף יוזמה, וכל פנייה אליה תישקל בכובד-ראש ותוך הקפדה על האיזונים בין האינטרסים השונים".

יצויין כי באחרונה הזרימו בעלי המניות ברשת סכום של 10 מיליון שקל לחברה, למעט גלעדי שמסרב בשלב זה להזרים כספים. על-פי תקנון השותפות, יש לגלעדי אפשרות להזרים את הכסף בתוך מספר שבועות. אם הדבר לא יקרה, קיימות שתי אפשרויות: שחלקו ברשת ידולל, או שהדבר יגיע לערכאות משפטיות.

רשת