בעליה לשעבר של ת.מ.מ תובעים 30 מיליון שקל מדיסקונט: אחראי לקריסת החברה

טוענים כי הבנק גרם הלכה למעשה לקריסתה של החברה בהחזירו את כל הצ'קים שלה במועד קריסתה - "ללא כל הצדקה, ללא כל צורך ותוך הפרת ההסכמות בין הצדדים וחובות האמון ותום הלב המוטלות עליו"

מרדכי עומר ושמואל עבו, בעלי מניותיה ומנהליה לשעבר של חברת מבנה ת.מ.מ. (בפירוק) שקרסה בנובמבר 2004, הגישו לבית המשפט המחוזי בתל-אביב כתב תביעה שכנגד בסך 30.3 מיליון שקל נגד בנק דיסקונט . זאת, בטענה כי הבנק גרם הלכה למעשה לקריסתה של החברה בהחזירו את כל הצ'קים שלה במועד קריסתה "ללא כל הצדקה, ללא כל צורך ותוך הפרת ההסכמות בין הצדדים וחובות האמון ותום הלב המוטלות עליו".

עומר ועבו הינם מוותיקי ענף הקבלנות בארץ ומי שהקימו וניהלו את מחלקת הבנייה של חברת אפריקה ישראל עוד בשנות ה-60'. מאז פעלו בענף הקבלנות תוך בניית אלפי יחידות דיור. בנק דיסקונט הגיש נגדם באוקטובר 2006 תביעה על סך 3 מיליון שקל בטענה כי הם ערבו לחובות החברה ללא הגבלה.

כעת טוענים השניים כי הבנק הפר את התחייבויותיו כלפי החברה והערבים, תוך הטעיה ברורה. לדבריהם, ביום שבו הוצג לבנק דו"ח תזרים מזומנים צפוי של החברה - ממנו ניתן היה ללמוד כי מצבה הפיננסי שפיר וקיימת לה יכולת לעמוד בהלוואות - הורה הבנק להחזיר את כל הצ'קים של החברה ולהעמיד את חובה לפירעון מיידי.

לטענת עומר ועבו, הוראה זו גרמה בפועל לקריסת החברה, לאובדן כל הכנסותיה העתידיות וערכה כעסק חי ויצרה חובות אדירים של החברה ושלהם כערבים לחובות כלפי הבנק וכלפי צדדים שלישיים.

לדברי התובעים, הנזק שנגרם להם כתוצאה ממחדלי הבנק מוערך בכ-30 מיליון שקל בגין אובדן רווח ומוניטין, דרישות בפועל או עתידיות של צדדים שלישיים נגדם, מימוש נכסים פרטיים, עוגמת-נפש, אובדן מפעל חיים ונזקים בלתי ממוניים אחרים. עומר ועבו מבקשים גם מבית המשפט לפטור אותם מתשלום אגרה בנימוק כי מצבם הכלכלי בכי רע.

עומר ועבו מציינים כי החברה פעלה במשך 25 שנה והפכה לקבלן המבצע הגדול ביותר של שיכון ופיתוח, ונחשבה בשוק הקנייה בארץ כאחת החברות המובילות מבחינת איכות הבנייה. (ת.א. 2232/06).