חוצה את הקווים: סגן יו"ר הוועד לשעבר בחברת החשמל דוד ביטון מועמד לתפקיד בכיר בהנהלה

ביטון, שנחשב בשנים האחרונות לאחד האנשים החזקים והשנויים במחלוקת בחברת החשמל, פרש בנובמבר האחרון רשמית מתפקידו בוועד, והחליט שלא להתמודד לקדנציה שלישית לתפקיד

פחות מחצי שנה לאחר שפרש מהוועד, דוד ביטון, לשעבר יו"ר ארגון העובדים במחוז הצפון ומ"מ יו"ר הוועד הארצי, מועמד להצטרף לתפקיד בכיר בהנהלת החברה.

ל"גלובס" נודע כי ביטון הוא אחד מהמועמדים המובילים לתפקיד מנהל יחידת התחזוקה הארצית בחברת החשמל. מדובר בתפקיד חדש בחברה שנוצר בעקבות יישום תוכנית מצפן לשינוי ארגוני.

ביטון, שנחשב בשנים האחרונות לאחד האנשים החזקים והשנויים במחלוקת בחברת החשמל, פרש בנובמבר האחרון רשמית מתפקידו בוועד, והחליט שלא להתמודד לקדנציה שלישית לתפקיד יו"ר הוועד הצפוני. במקומו מונה יעקב דבידה שמוביל כיום את המאבק נגד תוכנית ההתייעלות.

יצוין כי כבר אז נפוצו הערכות שהמנכ"ל, עמוס לסקר, הציע לביטון להתמנות לתפקיד בכיר בהנהלה, אולם שני הצדדים הכחישו זאת. הנהלת חברת החשמל צפויה לפרסם בקרוב את המכרז לבחירת המנהל ליחידת התחזוקה הארצית שתוכפף לאגף הייצור בחברה, הכפוף למשנה למנכ"ל, משה בכר. הגשת המועמדות לתפקיד צפויה עד ה-15 באפריל.

מועמד מוביל נוסף לתפקיד הוא נחום רפפורט המכהן כמנהל תחנות כוח מסוג טורבינות גז באגף הייצור. בכירים בחברה לא פסלו אפשרות שרפפורט, הקרוב לגיל פרישה, ימונה למנהל האגף החדש וביטון יכהן כסגנו ויחליף אותו בעתיד.

ביטון מכהן כיום כמנהל המשק בבניין המשרדים הראשי (מה"ר) של החברה. במסגרת תוכנית מצפן מתוכננת הקמת יחידת תחזוקה ארצית שלתוכה ימוזגו כל יחידות התחזוקה בתחנות הכוח, וכן יחידות נוספות מאגף הביצוע.

בתקופתו בוועד הצפוני תמך ביטון בקו מיליטנטי כלפי הרפורמות בחברה, אולם לפני עזיבתו מיעט להתבטא כנגד השינוי הארגוני והותיר את הבמה לצרפתי. בכירים בוועד מתחו ביקורת על המעבר הצפוי של ביטון מארגון העובדים להנהלת החברה, "מהמינוי הזה עולה ריח רע והוא נועד להחליש את התנגדות הוועד והעובדים ליישום החד צדדי של תוכנית ההתייעלות בחברה".

ביטון מסר ל"גלובס" כי "לא ראיתי שהמכרז יצא. אני מניח שאני מועמד כמו רבים אחרים בחברה. אם ההנהלה רוצה לראות אותי ממלא תפקיד כלשהוא אשמח לתרום מניסיוני".

לדבריו, "אין לזה שום קשר לשינוי הארגוני. לצורך העניין, זה יכול להיות כל תפקיד אחר בחברה. במהות, התכנים של אגף התחזוקה קיימים הרבה מאוד שנים בחברה, כך שזה לא שינוי מהותי. אני בטוח שחברי ארגון העובדים ישמחו בשמחתי".

מחברת החשמל נמסר בתגובה כי "המינויים לתפקידים בכירים בחברה הם באמצעות מכרז. כל מועמד אשר יעמוד בתנאי הסף יהיה רשאי להתמודד על התפקיד".