גוגל נאלצה להסיר צילומי רחוב בעקבות תלונות

שירות Street View של גוגל מעורר חוסר נוחות כללית: המצלמות קלטו בין היתר איש שיצא מחנות פורנו ותמונה של איש מקיא מחוץ לפאב - ובגוגל נאלצו להוריד את התמונות

שירות ה-Street View של ענקית התוכנה האמריקנית גוגל, המאפשר לצפות בצילומים של ערים רבות בעולם, מעורר חוסר-נחת כללית אצל חלק מהגולשים. כאשר המכוניות המיוחדות של גוגל מצלמות את הרחוב, הן מצליחות לתפוס אנשים גם בפוזות מביכות, ולאחר מכן גוגל לא תמיד מסכימה להוריד את התמונות - ויעיד על כך איש מניו-זילנד שצולם בשירותים שנמצא מחוץ לביתו, שגוגל טענה להגנתה כי הוא צולם ברשות הרבים.

השירות הושק בבריטניה ביום ה' שעבר, כך שאפשר לצפות בתצלומים מ-25 ערים שונות במדינה, אך 24 שעות אחרי השקתו שם הודיעה גוגל כי הסירה כמה צילומים מהשירות בעקבות תלונות גולשים בנושא הפרטיות.

הצילומים שהוסרו כללו צילומים מביכים, ביניהם תמונה של גבר העוזב חנות פורנו בשכונת סוהו שבמרכז לונדון ותמונה של איש מקיא מחוץ לפאב במזרח לונדון.

התוכנה מציגה צילומים ב-360 מעלות ובגובה הרחוב שצולמו מתוך מכוניות נוסעות שהותאמו בציוד צילום דיגיטלי מיוחד. המכוניות החלו בכך בקיץ שעבר, וממשיכות בצילומים בכל רחבי המדינה.

דוברת מטעם גוגל סירבה לאשר את מספרם המדויק של הצילומים שהוסרו, אך הוסיפה כי היה מדובר "בפחות ממה שאפשר היה לצפות". משתמשי אינטרנט פרטיים שאינם מעוניינים שתמונתם או תמונה של ביתם יופיעו ב- Street View יכולים לבקש להסירם ממסד הנתונים של גוגל במילוי טופס מקוון. גוגל טוענת כי פיתחה תוכנה משוכללת הדואגת שפניהם של אנשים ומספרי לוחיות הרישוי של רכבים יטושטשו.

השירות הושק לראשונה בארה"ב במאי 2007, והוא זמין כיום גם בבריטניה, יפן, אוסטרליה, ניו זילנד, צרפת, ספרד, איטליה והולנד.