כתב אישום בארה"ב: מפעיל אתר לתיווך השתלות איברים מואשם בהונאת חולים

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי מפעיל האתר Liver4you.org, ג'רום האווארד פלדמן, דרש להעביר עשרות אלפי דולרים בתמורה לניתוחים שמעולם לא התרחשו

מפעיל האתר Liver4you.org מואשם בהונאה, לאחר שזמם לכאורה להשתמש באתר להונאת אנשים הזקוקים להשתלת איברים - אלה התבקשו להעביר עשרות אלפי דולרים לפיליפינים בתמורה לניתוחים שמעולם לא התרחשו. כך הודיע משרד המשפטים האמריקני.

ג'רום האווארד פלדמן, הופיע ביום ה' בפני בית-המשפט המחוזי של ארה"ב בגואם, אחרי שנעצר על הפרת תנאי השהייה שלו במנילה בפיליפינים בתחילת פברואר. פלדמן יועבר למשפט באשמת הונאה מקוונת במדינת ניו יורק.

פלדמן עשוי לקבל מאסר של עד 20 שנים בכלא ובקנס של עד 250,000 דולר אם יתבררו האשמות המרמה המקוונת כנכונות. כמו-כן עומדת כנגדו סדרת אישומים קודמת על הונאה, הפרת אמונים וסחיטה.

לפי כתב האישום הנוכחי, התחזה פלדמן לרופא הנמצא בפיליפינים לצורך ארגון השתלות איברים, והשתמש לצורך ההונאה באתרו Liver4you.org.

החקירה נגד פלדמן החלה בחודש יוני, כאשר אישה מהעיר דוויט שבמדינת ניו יורק התלוננה במשטרה כי גלשה לאתר והחלה בתכתובת מייל עם ד"ר מיטש מייקלסון, שהציע לה כי בעלה יגיע לפיליפינים לשם השתלת כבד.

לפי כתב האישום, העבירו בני-הזוג 70,000 דולר לחשבון על שם אלברטו גומז, בבנק בדוויט, לאחר שמייקלסון הבטיח להם כי הסכום יכסה את כל הוצאות ההשתלה.

בחודש יולי מת הבעל בבית חולים בפיליפינים, מבלי שעבר כל הליך רפואי. הרופאים בבית החולים אמרו לאישה כי אינם מכירים כל ד"ר מייקלסון, ובנוסף היה עליה לשלם 20,000 דולר נוספים עבור האשפוז בבית החולים.

לדברי רשויות החוק המעורבות בפרשה, פלדמן - שגר באותה העת בפיליפינים - הוא שעמד לכאורה מאחורי השמות מייקלסון וגומז.