קואוצ'ינג למובטלי היי-טק: איך לשווק את עצמכם טוב יותר ולמצוא עבודה?

"אנשים שנפלטים לשוק יוצאים עם תחושה של עלבון, תסכול וחוסר אונים" ; הבעיות: העלות, והג'וב שלא מובטח

כמות המובטלים שצומחת מדי יום, מקשה על המפוטרים למצוא מקום עבודה חדש. התחרות בין מחפשי העבודה בענף ההיי-טק מחייבת את המתמודדים לחשוב על דרכים שונות בכדי להצליח לזכות בתפקיד הנחשק. חברת ההשמה מאיה מיקור-חוץ בשיתוף חברת נקודת זינוק, חשבו על דרך בכדי לעזור למתמודדים עם האבטלה - סדנה למציאת עבודה.

הסדנה, הבנויה במתכונת של ארבעה מפגשים, מנסה לסייע למשתתפים להתמודד עם תהליך חיפוש העבודה ולספק להם כלים לשווק את עצמם טוב יותר. "אנשים שנפלטים לשוק יוצאים עם תחושה של עלבון, תסכול וחוסר אונים. מטרת הסדנה היא לתת כלים להתמודדות עם התחושות האלו ברמה של קאוצ'ינג", אומר דובי צ'יזיק, מנכ"ל חברת מאיה מיקור-חוץ.

הסדנה כוללת תכנים של התמודדות מעשית עם המצב - למשל, איך להופיע בראיון, איך לכתוב קורות חיים וגם כיצד לשמר את הביטחון העצמי לאחר שהעובד פוטר ממשרתו. "אנחנו מסבירים למשתתפים איך להתבלט במהלך ראיון עבודה מול עוד עשרות, אם לא מאות של מתמודדים נוספים. איך העובד יכול לכבוש את המראיין במשך חצי שעה של ראיון ומה הוא לא צריך להגיד לו".

למה דווקא עובדי היי-טק צריכים קורס כזה? "אנחנו פתוחים גם לקהל אחר, אבל קהל הבית שלנו הוא עובדי היי-טק. נוכל גם לקחת אחר-כך את אותם אנשים שנוצרת איתם היכרות ולתת להם עדיפות בחיפוש עבודה במשרות שיפתחו אצלנו", אומר צ'יזי ומוסיף ש"הקורס מתאים לאנשים שמרגישים מבולבלים ולא יודעים לעשות את הצעד הבא. האם לקחת את ההזדמנות הראשונה שלהם לפרנסה, גם אם זה אומר להיות שוטפי כלים במסעדה או לחכות למשרת חלומותיהם? הבעיה שאין היום דרך לקבל את המשכורת ואת הרכב שהיו לעובדים בתפקידם הקודם, טרם הפיטורים, וחלקם מעדיפים לשבת בבית ולחכות עד שימצאו את התפקיד עם התנאים הכלכליים שבדיוק מתאימים להם. במקרה הזה, עדיף לעבוד מאשר לשבת חצי שנה בבית. קל יותר לחפש עבודה כשנמצאים בתוך מסגרת".

אחד המפגשים בסדנה כולל למידה איך לנצל את הרשת חברתית LinkedIn, בכדי לעשות מינגלינג אינטרנטי וללמוד איך לשווק את עצמך, בכדי להשיג עבודה. לדברי אורנה דרימן, סמנכ"לית השמה בחברת פיקארו, האחראית על מפגש ה-LinkedIn בקורס, "יותר חברות היי-טק משתמשות היום בגיוס עובדים ברשתות חברתיות ולפעמים גם אנחנו מוצאים את המגויסים דרך LinkedIn. הרשתות החברתיות הופכות למתחרה לחברות ההשמה, כאשר מועמדים מחפשים עבודה דרכן".

על הנייר זה נשמע נחמד, אבל צריך לזכור גם שעלות הקורס היא 750 שקל - לא מעט בשביל קורס שלא בהכרח יהיו לו תוצאות בשטח, וסכום לא טריוויאלי למובטלים, שבעיקר רוצים למצוא עבודה ולא למצוא דרכים נוספות להוציא את הכסף שנותר להם בחשבון הבנק.