לאחר השינוי האסטרטגי: אורסנס קיבלה אישור לשיווק באירופה

במקביל לתחילת מכירות המוצר למדידת המוגלובין וחמצן בדם, היא תמשיך עם המוצר למדידת סוכר בדם

חברת OrSense קיבלה אישור CE לשיווק באירופה של מוצר למדידה רציפה ולא פולשנית של המוגלובין ושל רוויון חמצן בדם (המידה בה המוגלובין בדם מצליח לקשור חמצן) בבתי חולים. השקת המוצר תתקיים השבוע, בכוונה להתחיל מיידית במכירות. בעוד מספר שבועות יוגש המוצר גם לרשות האמריקנית למזון ותרופות, ה-FDA, בהתוויה של מדידת רוויון חמצן והחברה מעריכה כי תקבל אישור FDA לשתי ההתוויות עד סוף השנה.

המוצרים שמשיקה החברה, מעידים על שינוי אסטרטגי משמעותי שעברה בשנה האחרונה. עד סוף 2007 סימנה החברה כמוצר הדגל שלה את המכשיר הביתי למדידה לא פולשנית של סוכר בבית. מדובר בשוק של מיליארדי דולרים, שחברות רבות ניסו לתקוף אך נכשלו ברמה הטכנולוגית.

"שוק בתי החולים פורח ואטרקטיבי"

אורסנס מאמינה שתוכל להגיע גם לשוק הזה, אך לדברי ליאור מעיין, מנכ"ל החברה, "הבנו שהגיע הזמן להתבסס גם בפעילות יותר פרקטית".

שינוי התפיסה חל במקביל לשינוי בשוק עצמו. לדברי מעיין, "בשנים האחרונות השוק מצוי בצורך למדידה רציפה ולא פולשנית בבתי החולים, ולא רק של סוכר, אלא גם של פרמטרים אחרים. שני השווקים החדשים שלנו נחשבים לבעלי פוטנציאל של מיליארד דולר בשנה כל אחד. בתי החולים הכירו בכך שמדידה לא פולשנית יכולה לחסוך זיהומים, להפחית משמעותית עלויות ולמנוע מבעוד מועד התדרדרות במצבם של החולים".

לדברי מעיין, "שוק בתי החולים פורח ואטרקטיבי. המכשירים בו מופעלים בסביבה שיש בה תמיד אחות או רופא, ולכן קל יותר להשיג בו רגולציה. קל יותר לשווק את המוצר לקהל של בתי חולים מאשר לקהל ביתי. באופן כללי, השוק הזה הרבה יותר נגיש, ויש לנו מה לתרום בו".

אורסנס נמצאת בעמדה טובה להתבסס בשווקים הללו. "כדי למדוד סוכר באמצעות אור, יש ממילא לנטרל את מדדי ההמוגלובין ורוויון הסוכר, ולכן היינו חייבים לפתח את שיטות הבדיקה הללו", מסביר מעיין.

בשני השווקים קיימת תחרות, בין היתר מחברות ענק כמו GE וחברות צעירות, כמו Masimo. המוצר של אורסנס יהיה מד ההמוגלובין הראשון המשווק באירופה. בתחום רוויון החמצן ביצעה החברה ניסויים המעידים כי המוצר שלה טוב יותר. "המוצרים הקיימים בשוק אינם מדייקים דווקא בחולים הכי חשובים - אלה שיש להם דופק חלש", אומר מעיין.

ההשקה באירופה תתקיים כאמור השבוע ומכירת המוצר תתבצע דרך מפיצים מקומיים. החברה מאמינה כי היא ערוכה לכך היטב. מעיין ניהל בעבר את ההפצה הלא ישירה של מוצרי סאיטקס באירופה, והחברה שכרה לאחרונה את סמנכ"ל השיווק והמכירות של חברת אורידיון, הילחונדה (חוני) קיפניס-חרון.