באיחור של חצי שנה מושקת "המכונית הזולה ביותר בעולם" - מחירה 2,000 דולר; האנליסטים סקפטיים

בתגובה על ההשקה זינקה היום מניית היצרנית טאטא ; בישראל מעריכים כי הגרסה האירופאית של הנאנו, שהוצגה כאב טיפוס בתערוכת ז'נבה החודש, לא תגיע לישראל לפני שלהי השנה הבאה

באיחור של חצי שנה לעומת התכנון המקורי, משיקה היום חברת טאטה (TATA) ההודית את ה-NANO, שמוגדרת בתור "המכונית הסדרתית הזולה ביותר בעולם". הנאנו הזעירה הוכרזה לפני 14 חודשים עם מחיר יעד שמתחיל בכ-2,000 דולר לצרכן. אולם השקתה נדחתה עד כה בשל קשיים בהם נתקלה טאטא בהקמת מפעל חדש וייעודי למכונית בהודו, שננטש בסופו של דבר.

על פי הודעת החברה, המכונית תצא כעת לשוק ההודי בתחילת אפריל והחברה מקווה לייצר ולשווק עד 80 אלף יחידות בשנה הראשונה - כמעט מחצית מההערכה הראשונית. טקס ההשקה נערך באופן סמלי במלון "טאג' מאהל" במומבאי, שנחרב חלקית בהקפת הטרור בשנה שעברה.

בתגובה על ההשקה זינקה היום מניית טאטא אולם אנליסטים מעריכים כי תרומתה של המכונית לרווחי הקבוצה תהיה מזערית. בענף מעריכים כי הרווח למכונית ינוע סביב 100 ל-125 דולר וכי טאטא תצטרך למכור מיליוני יחידות כדי להחזיר את ההשקעה. טאטא נמצאת כיום בתקופה בעייתית לאחר שנטלה הלוואת גישור של כ-2 מיליארד דולר לרכישת לנדרובר ויגואר מקבוצת פורד ולאחר שהציגה ברבעון האחרון של השנה שעברה את ההפסד הראשון שלה מזה כ-7 שנים.

בישראל מעריכים כי הגרסה האירופאית של הנאנו, שהוצגה כאב טיפוס בתערוכת ז'נבה החודש, לא תגיע לישראל לפני שלהי השנה הבאה. יצוין כי הגרסה האירופאית, שתהיה מושקעת יותר ותצויד בתיבה אוטומטית, עשויה להימכר בסכום של 3,000 עד 5,000 אירו באירופה ובמחיר כפול מכך בישראל.

טאטה (TATA) ההודית ה-NANO ננו