הסנאט יתבקש לאשר 250 מיליון דולר לאירוח המשחקים האולימפיים בשיקגו ב-2016

מדובר בכספים שיופקדו בקרן מיוחדת, ויופשרו רק במידה ושיקגו תרשום הפסדים כספיים כתוצאה מהאירוח ; בארה"ב מעריכים כי אירוח המשחקים בשיקגו עשוי לייצר 315 אלף מקומות עבודה

בית הנבחרים בשיקגו הבטיח להקצות 250 מיליון דולר מכספי המדינה לקרן מיוחדת עבור העיר שיקגו, על מנת לסייע לה לארח את המשחקים האולימפים ב-2016. כך מפרסם "השיקגו טריביון". הכסף נועד לסייע לשיקגו בהגשת ההצעה לאירוח המשחקים, ובנוסף לעזור לה לכסות את ההפסדים במידה ויהיו כאלו. ההצעה, שעברה ברוב של 100 מול 14 מתנגדים, נשלחה לאישור הסנאט וצפויה לקבל את אישורו בשבוע הבא.

אחד הגורמים שהביאו לתמיכה מאסיבית בהצעה היא העובדה שעל פי דוגמאות מהמשחקים האולימפיים האחרונים, קיים סיכוי קלוש שהעיר המארחת תפסיד כתוצאה מהאירוח ולכן רוב הסיכויים שהוועדה המארגנת המקומית כלל לא תצטרך להשתמש בכספי הקרן.

בנוסף, חברי הוועדה שמכינים את הצעת האירוח, מעריכים כי אירוח המשחקים ב-2016 יכולים להביא לתמיכה עקיפה בכלכלה האמריקנית בהיקף של 22.5 מיליארד דולר, ובמקביל לייצר 315 אלף מקומות עבודה.

שיקגו מתחרה על אירוח המשחקים עם ריו דה ז'ניירו, מדריד וטוקיו. בחודש הבא צפויים נציגים של הוועד האולימפי הבינלאומי לבקר שוב בערים שהגישו מועמדות כדי לבחון את ההצעות.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט