יו''ר ומנכ''ל UPS העולמית: "הסחר הגלובלי הוא אחד הכלים החשובים ביותר שקיימים כדי לסייע לנו להיחלץ מהמשבר"

סקוט דייויס בכנס של איגוד לשכות המסחר האמריקני: "שום טיעון נגד סחר חופשי אינו מצדיק את ההשלכות השליליות שמגבלות על כך עלולות לגרום להתפתחות כלכלית ואנושית"

"ארה''ב ושותפות הסחר שלה ברחבי העולם יעשו טעות חמורה אם בתגובה למשבר הכלכלי שפוקד את העולם, הן ינקטו בצעדים אשר יגבילו את הסחר החופשי כדי להגן על הכלכלות שלהן" - כך אומר סקוט דייויס, יו''ר ומנכ''ל חברת משלוחי האקספרס העולמית UPS , בכנס של איגוד לשכות המסחר האמריקני.

"הצורך לספק תמיכה ממשלתית לסחר הגלובלי גובר מיום ליום" אמר. "הסחר הגלובלי הוא אחד הכלים החשובים ביותר שקיימים כיום כדי לסייע לנו להיחלץ מהמשבר הכלכלי החמור בו אנו נמצאים. שום טיעון נגד סחר חופשי אינו מצדיק את ההשלכות השליליות שמגבלות על כך עלולות לגרום להתפתחות כלכלית ואנושית".

דייויס הוסיף כי בכל הנוגע לסחר גלובלי, תפישת המציאות והמציאות עצמה מתנגשות לעיתים וכי קידום היתרונות שסחר הגלובלי הם אחת מהמשימות החשובות של מקבלי ההחלטות הכלכליים כיום.

יו''ר UPS טוען עוד כי התומכים בסחר הגלובלי עומדים בפני יותר ויותר אתגרים והתנגדויות ולמרות שהעובדות תומכות בהמשך מדיניות פתוחה בכל הנוגע לסחר הגלובלי, הם מתקשים להסביר זאת לציבור.

"המשימה החשובה ביותר שלנו היא להזים את התפישות השגויות שיש לציבור לגבי ההשפעה של סחר חופשי על שוק העבודה בארה''ב". למרות שיותר ויותר אנשים מאמינים שהגלובליזציה והסחר החופשי אחראיים לכך שמשרות רבות "ברחו" למדינות אחרות, דייויס טוען כי המספרים מעידים אחרת.

דייויס גורס כי קיים מיתוס מטריד על כך כי כבר אין בארה''ב ייצור מקומי. במציאות, לדבריו ארה''ב נותרה היצרנית הגדולה בעולם ומייצרת כרבע מהתוצר העולמי. ארה''ב היא גם הייצואנית הגדולה ביותר בעולם של שירותים ומוצרים, 1.8 טריליון דולר בכל שנה.

"UPS היא הדוגמה הניצחת לכך שסחר גלובלי מייצר עבודות," אמר דייויס וציין כי על כל 40 חבילות חדשות הנשלחות מארה''ב או לתוכה, נוצרת משרה חדשה בחברה.

UPS, אשר נוסדה בשנת 1907, היא חברת המשלוחים הגדולה בעולם ומובילה גלובלית בפתרונות שרשרת האספקה.