אפקט "האח הגדול" מכה שנית בערוץ 10: רק 11.2% רייטינג לנתניה - בית"ר

בדיוק כמו ב-6 המחזורים הראשונים של 2008/09, אז נפגעו נתוני הצפייה של ליגת העל בעקבות עונת הבכורה של תוכנית הריאליטי - גם המשחק המרכזי ששודר באופן חד-פעמי ביום ראשון הובס על-ידי קשת

בערוץ 10 לא זוכרים לטובה את ששת המחזורים הראשונים של ליגת העל העונה. שידורי המשחק המרכזי במחזורים אלו בימי ראשון נאלצו להתמודד ראש בראש מול העונה הראשונה של "האח הגדול", ששודרה במקביל אצל זכיינית ערוץ 2 קשת והפכה מהר מאד ללהיט החם ביותר בטלוויזיה. כתוצאה מכך, הרייטינג הממוצע של ששת המחזורים הראשונים עמד על 10.7% בלבד. בדרך נרשמו כמה תהומות מחפירים במיוחד, כמו 7.4% רייטינג למשחק בין מכבי חיפה לבני יהודה.

לאחר מכן עברו המשחקים לימי שני בעקבות דרישת מועצת ההימורים ובניגוד לחוזה שחתם ערוץ 10 עם ההתאחדות לכדורגל. הערוץ הסכים לעניין אחרי שסוכם כי יפוצה בסכום של 140 אלף שקל על כל משחק אותו ישדר ביום שני, אבל הוא נהנה מרווח נוסף: גם נתוני הרייטינג קפצו בצורה מרשימה, והתייצבו ב-17 המחזורים שעברו מאז על 13.3%.

אבל אתמול (א'), בעקבות צרכי נבחרת ישראל שתשחק בשבת הקרובה במוקדמות המונדיאל, חזרו המשחקים באופן זמני לימי ראשון. נכון - במקביל לשידורי "האח הגדול VIP". וכך המשחק בין מכבי נתניה לבית"ר ירושלים (0-1, מחזור 24), למרות המשמעויות האדירות שיש לו על הצמרת של ליגת העל, הניב לערוץ 10 רייטינג ממוצע של 11.2% בלבד בקרב משקי בית יהודיים. כל זאת בזמן ש"האח הגדול" חגג בפסגת דירוג הצפייה היומי עם 32% רייטינג.

מדובר במשחק הכי פחות נצפה בליגת העל בשלושת החודשים האחרונים, מאז המחזור ה-16, אז ההתמודדות בין נתניה למכבי ת"א הביאה 11.1% בלבד. אגב, שני המשחקים הקודמים העונה בין בית"ר לנתניה הביאו רייטינג של 14.2% ו-15.8%.

רוצה לקבל לתיבת המייל שלך את כל עדכוני הרייטינג של הכדורגל הישראלי? הירשם עכשיו בחינם לניוזלטרים והתראות הספורט של גלובס