בעסקי הרמאויות באינטרנט עסקים כרגיל: היקפי הספאם ממשיכים לעלות

בחברת סימנטק מעריכים כי כמות הספאם עלתה בחודש מארס להיקף של 86% מכלל הדואר שעובר ברשת, לעומת 85% בחודש הקודם

לא כולם סובלים מהמשבר הכלכלי. הפוטנציאל של הרמאויות והפשעים ברשת - באמצעות מפיצי דואר זבל (ספאם) או רמאויות רשת (CyberCriminals) - רק הופך לגדול יותר בתקופות כאלה. דו"ח הספאם, שפרסמה ספקית פתרונות האבטחה סימנטק, מתייחס להזדמנויות כלכליות שנוצרות, ויכולות להיות מפתות מאוד בתקופה הנוכחית. בחברה מעריכים כי כמות הספאם עלתה בחודש מארס להיקף של 86% מכלל הדואר שעובר ברשת, לעומת 85% בחודש הקודם.

בסימנטק מביאים לדוגמה הצעה שקשה לסרב לה: "לקבל תשלום עבור כתיבת בלוג", פנטזיה של כל מי שהוא בעל יומרות בתחום הכתיבה והכסף הקל. הודעת ספאם מגיעה לקורבן הפוטנציאלי עם הכותרת ש"דרושים כותבי פרילנס", ומפרטת כי כתיבה של מאמרים פשוטים למדי יכולה לזכות את הכותב במאות דולרים מדי חודש.

אלה שמשתכנעים להשתתף בכתיבה, ומסכימים גם לדרישה לשלם סכום סמלי של 2.95 דולרים עבור זה, לא זוכים לקבל מאות דולרים מדי חודש.

מקרה אחר שמציינת סימנטק נוגע להצעות חופשות בחינם. שולח הדואר לא מתחייב שלא להשתמש בפרטים של הנרשם לצרכים אחרים.

גם הדו"ח התקופתי של חברת אבטחת המידע הישראלית פינג'אן מתייחס לכסף הקל יחסית, שעושים באמצעות רמאויות באינטרנט. לפי החישוב שמבצעת החברה, יכולה רמאות אינטרנט פשוטה להוביל להכנסה של כ-11 אלף דולר ליום מוצלח. החישוב מתבסס על רמאויות באמצעות רשת המבצעת הפנייה של גולשים לאתרים חלופיים, כלומר אתרים שתחת שם מתחם (URL) דומה לזה שמחפש הגולש, אבל מציג תוכן שונה.

הרמאות שמתארת פינג'אן היא אחת הוותיקות בווב לפיה הגולשים המבוהלים, כך בתיאוריה, עשויים להסכים להצעה המיידית שמופנית אליהם לרכוש אנטי-וירוס בכדי לפתור את הבעיה. האנטי-וירוס המוצע אינו פותר דבר, אלא משתיל וירוס אמיתי, בעוד פרטי כרטיס האשראי של הקורבן דולפים.

מתברר, שגם בסוגים ותיקים של פשעים, יש לא מעט קורבנות. בפינג'אן מציינים ש-7%-12% מהגולשים מנסים להתקין את האנטי-וירוס. 1.8% מתוכם משלמים עבורו 50 דולר.

להערכת פינג'אן, כל הפנייה של גולש לאתר מבוים מתגמלת את יוצר ההפנייה בכ-10 סנטים. לפי חישובי פינג'אן מדובר ב-1.8 מיליון גולשים שהופנו במשך 16 יום שנבדקו.