הדסית-ביו בדרך לגייס 18 מיליון שקל; מאחדת חברות

יו"ר הדסית רפי הופשטיין: "המשקיעים מאוכזבים כי אינם יודעים במה כרוכה העברת חברה לניסויים קליניים, אבל אנו מרוצים" ; לדברי אופיר שחף, מנכ"ל HBL: "תשע חברות יצאו לדרך ותשע עוד איתנו. כולן הצליחו מדעית"

חברת הדסית-ביו אחזקות (HBL), שעוסקת בפיתוח מסחרי של טכנולוגיות שמקורן בהדסית, חברת מסחור הטכנולוגיות של בית החולים הדסה, מתכוונת לגייס כ-18 מיליון שקל. את ההון היא אמורה לקבל מהדסית עצמה ומבעלי מניות מוסדיים אחרים המושקעים כבר בחברה, הנסחרת בבורסה בתל-אביב לפי שווי של 19 מיליון שקל.

הדסית-ביו קיבלה התחייבויות מהמשקיעים, ותידרש להסכמת האסיפה הכללית כדי לקבל את ההון. הגיוס יבוצע בדיסקאונט של 10% על מחיר המניה.

לדברי רפי הופשטיין, יו"ר הדסית, הדסית-ביו אחזקות עוברת רה-ארגון, במסגרתו תמקד משאבים בעיקר בשלוש החברות שלה העוסקות בתחום החיסוני - ProTab, KHAR ו-Tolarex. יתר החברות, העוסקות בתחום הביו-דיאגנוסטי, יאוחדו לחברה אחת, אך זה יקרה בשלב מאוחר יותר. חברת Verto, שעברה את השלב הראשון של הניסויים הקליניים, תתמקד בפיתוח עסקי בלבד. ב-Cell Cure, ויתרה הדסית ביו על הפעילות המקורית בתחום הפרקינסון, שהרגולציה עבורה התגלתה כארוכה ומסובכת מן הצפוי, ובמקום זאת תפעל החברה לכניסה מהירה לניסויים קליניים בתחום ניוון הראיה תלוי הגיל (AMD).

המודל של הדסית היה להעביר את 10 החברות שלה את השלב הפרה-קליני ושלב ראשון מורחב, הכולל גם הוכחת יעילות, ולאחר מכן למסחר אותן. הופשטיין מדווח כי שתי חברות עברו את השלב הראשון - Verto ו-InCure.

"אם המשקיעים מאוכזבים מקצב ההתקדמות, זה סימן שהם לא מבינים את המשמעות של הכנת חברה לניסוי", אומר הופשטיין. "לא בכל החברות הכול הלך לפי התוכניות, אבל זה התחום. הכוח של הדסית על-פני חברת סטארט-אפ העומדת לבדה, הוא שבכל חברה שבה נתקלנו במכשולים, ידענו להמציא אותה מחדש ולא לסגור אותה".

לדברי אופיר שחף, מנכ"ל HBL: "תשע חברות יצאו לדרך ותשע עוד איתנו. כולן הצליחו מדעית. הדרך לניסויים הייתה ארוכה מכפי שחשבנו, אך עמדנו ביעדים שלנו, גם אם באיחור מסוים. יש בהדסית עוד מגוון טכנולוגיות ונשמח להרחיב את הפורטפוליו, אך אנחנו מחויבים לחברות הקיימות שלנו, ולשם ילך הכסף. חמש חברות ייכנסו לניסויים קליניים בשנה וחצי הקרובות".