טי.אר.די מנסה לקדם השקעה של 5 מיליון שקל: תגיש הצעת רכש לאג"ח שעדיין במחזור

אם לא תרכוש החברה את האג"ח, היא תהיה חייבת לשלם באוגוסט ריבית בהיקף של 2.7 מיליון שקל ; החברה, שעוסקת בפיתוח מוצרים לרפואת שיניים, הפסידה מעל 20 מיליון שקל בהשקעות מחוץ לתחומי הליבה שלה ; לחברה 1.3 מיליון שקל בקופה

ישיבת בעלי המניות של חברת טי.אר.די , שנערכה אתמול, הייתה אירוע עגמומי למדי. במהלכו הכריזה החברה על כוונתה לבצע הצעת רכש לאג"ח שעדיין נמצאות במחזור במחיר של כ-37 אגורות למניה. אם תתקבל הצעת הרכש בהסכמתם של לפחות 80% מבעלי המניות, החברה תוכל להמשיך בקידום הסכם ההשקעה, במסגרתו מעוניין משקיע פרטי להזרים לה כ-5 מיליון שקל. למעשה, תלויה ההחלטה בשני גורמים המחזיקים ברוב האג"ח - ילין לפידות והראל פיא.

אם לא תרכוש החברה את האג"ח, היא תהיה חייבת לשלם באוגוסט ריבית בהיקף של 2.7 מיליון שקל. באסיפה נמסר כי לחברה 1.3 מיליון שקל בקופה.

הבלעדיות בדרך לפוג

בעלי האג"ח מיעטו לדון בישיבה בעתידה של החברה ונראה כי לרובם כבר אין אמון רב בחברה או בהנהלתה. טי.אר.די, העוסקת בפיתוח מוצרים לרפואת שיניים, הפסידה מעל 20 מיליון שקל בהשקעות מחוץ לתחומי הליבה שלה. ישראל רמות, מנכ"ל החברה ואחד משני יזמיה, דיווח באסיפה כי ב-2008 תרשום עלייה של 5% במכירות לעומת 2007. זו אמנם עלייה אל מול המשבר, אך מדובר בשיפור כולל בהיקף של 300-400 אלף שקל בלבד, כשהחברה עודנה רושמת הפסדים. החברה תלויה בלקוח עיקרי, Densply, אשר הסכם הבלעדיות עימו עתיד לפוג בסוף השנה.

בעלי האג"ח החליטו שלא לדרוש פירעון מיידי של האג"ח, עד שתתקבל הצעת הרכש, הצפויה בימים הקרובים. בעלי החברה טענו כי ממילא אין עילה לפירעון מיידי ואילו בעלי האג"ח טענו כי העילה יכולה להיות היעדר מנכ"ל מטעמם. בעבר מונה לחברה כמנכ"ל משותף בהסכמת בעלי המניות, רו"ח צבי איציק, אך הוא עזב בעקבות חילוקי דעות עם החברה ומשמש היום רק כיועץ.