הנפט טיפס לשיא של 4 חודשים: עלה ב-3.3% ל-53.8 ד' לחבית

הירידה בשערו של הדולר והזינוקים בבורסות העולם תומכים בעליית מחיר הנפט ; חברת Suncor דיווחה היום על רכישת חברת פטרו-קנדה בתמורה למניות בשווי של 15 מיליארד דולר

המסחר בחוזים העתידיים על הנפט הגולמי הסתיימו גם הערב בעליות שערים כאשר מחיר החוזה עלה ב-3.3% לרמה של 53.8 דולר, רמת הסגירה הגבוהה ביותר שנרשמה מזה כ-4 חודשים.

את העליות המתמשכות במחירו של הנפט אפשר להסביר בעלייה שנרשמת בתקופה האחרונה בהשקעות בנכסים השונים בשוק כגון מניות ואג"ח וכן גם במגזר הסחורות כאשר נראה כי חל שיפור באמון המשקיעים בשוק.

בנוסף את העלייה בנפט, הנסחר לרוב בקורלציה הפוכה לכיוונו של הדולר, ניתן גם להסביר על רקע ההיחלשות שנרשמה בתקופה האחרונה בשערו של הדולר כנגד המטבעות המובילים בעולם.

המאמצים האדירים שעושה הממשל בארה"ב לשם חילוץ הכלכלה מהמשבר הקשה אליו ניקלעה ניראה כי מצליחים בימים האחרונים,כאשר ביום ד' היה זה ה'פד' שהודיע על כוונתו להתערב בשוק האג"ח וני"ע מגובי החוב מסוג MBS בהיקף של יותר מטריליון דולר. והערב היה זה שר האוצר שהציג את פרטי תוכניתו המקיפה לשיקום המערכת הפיננסית ובמרכזה רכישת נכסים בעייתיים המרעילים את מאזניהם של הבנקים כבר כשנתיים בהיקף חסר תקדים של טריליון דולר.

נציין כי היום נודע גם על עסקת ענק במגזר יצרניות האנרגיה, כאשר חברת Suncor דיווחה היום על רכישת חברת פטרו-קנדה בתמורה למניות בשווי של 15 מיליארד דולר. וגם עסקה זו ליבתה את העליות החדות שרשם המגזר.