האינפלציה בבריטניה עלתה לקצב שנתי של 3.2% בחודש פברואר - מעל ומעבר לצפוי

אנליסטים חזו תוצאה של 2.6% ; הבנק המרכזי של אנגליה התחיל להדפיס כסף בניסיון לבלום את המיתון ולעודד את שוק האשראי, כשהוא צפוי להמשיך בכל כל עוד האינפלציה לא תצא משליטה.

האינפלציה בבריטניה האיצה במהלך חודש פברואר, בניגוד לתחזיות וכתוצאה מעליית מחירי המזון וחולשתה של הליש"ט. זאת על אף שהמיתון בבריטניה הולך ומעמיק, כשהערכות רבות מדברות על כך שבריטניה תהיה האחרונה שתצא מהמשבר מבין המדינות המתועשות.

מדד המחירים לצרכן (CPI) בבריטניה עלה לקצב שנתי של 3.2% בפברואר. כך מסרה הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של בריטניה. אנליסטים בסקר של בלומברג חזו תוצאה של 2.6%.

קובעי המדיניות המוניטרית בבנק המרכזי של אנגליה (BOE) אומרים כי התייקרותם של מוצרי היבוא, כתוצאה מחולשתו של המטבע הבריטי, עלולה לגרום לתנודתיות נוספת של מדד המחירים לצרכן. הרף העליון של הבנק המרכזי של אנגליה עומד על 3%.

ה-BOE התחיל להדפיס כסף בניסיון לבלום את המיתון ולעודד את שוק האשראי, כשהוא צפוי להמשיך בכל כל עוד האינפלציה לא תצא משליטה.

המהלכים בהם נוקט הבנק המרכזי של אנגליה עלולים לגרום למצב מסוכן של סטגפלציה (צמיחה שלילית או קיפאון בשילוב עם עליית מחירים. א.ה).