משרד עוה"ד צבי שוב ובוטיק המיסוי נמדר-בן עטר-בנדל חברו למשרד משותף

עו"ד צבי שוב: "מטרת הישיבה המשותפת היא לייצר ללקוחות שני המשרדים מומחיות משלימה בתחום המקרקעין, שקמה עקב ביקוש גובר של לקוחות המשרדים"

משרד עורכי-הדין צבי שוב ובוטיק המיסוי נמדר-בן עטר-בנדל עברו באחרונה למשרד משותף, שבמסגרתו ייתנו שירותים משפטיים משלימים ללקוחות המשרדים. עו"ד אהרן נמדר, הוא אחד הכותבים הפוריים בתחומי מיסוי. תחת ידיו יצאו 15 ספרים, רובם בתחום מיסוי המקרקעין, ועשרות מאמרים. עו"ד צבי שוב מתמחה בתחומי נדל"ן ודיני תכנון ובנייה והפקעות.

לדברי עו"ד צבי שוב, "מטרת הישיבה המשותפת ושיתוף-הפעולה היא לייצר ללקוחות שני המשרדים מומחיות משלימה בתחום המקרקעין, שקמה עקב ביקוש גובר של לקוחות המשרדים". לדבריו, "לא מדובר במיזוג שיגרתי הקיים ביתר המשרדים, אלא במטרה לבצע השלמת שירותים משפטיים ללקוחות בדרך היעילה והמקצועית ביותר, והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות עבודה בשיתוף הדדי בשעות העבודה ובישיבה משותפת".

שילוב מומחיות

התהליך נולד בשל רצון לשמר את האופי הנפרד של המשרדים, תוך שילוב המומחיות שלהם. היתרון המיסויי שיש למשרד נמדר יחד עם מחלקות העסקאות של שני המשרדים יתנו תשובה הולמת לצורכי הלקוחות, הן בתחום המסחרי, הן בתחומי הפגיעה במקרקעין וההפקעות והן בתחומים נוספים שבהם עוסקים המשרדים.

משרד נמדר, בן-עטר, בנדל, שהוקם ב-95' על-ידי פרופ' נמדר ועו"ד רו"ח אמיל בן-עטר, שמר לאורך השנים על צביונו כבוטיק מיסוי קטן. כיום מעסיק המשרד 5 עורכי-דין, מתוכם שלושה שותפים. משרד צבי שוב, המונה 6 עורכי-דין, מתמחה בכל תחומי המקרקעין, לרבות תכנון ובנייה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים בגין ירידת ערך, קידום תוכניות והשבחת נכסי מקרקעין, ליווי וקידום עסקאות נדל"ן.

תחרות גדולה

לדברי פרופ' אהרון נמדר, היוזמה לשיתוף הפעולה בין המשרדים הייתה משותפת ונולדה מיחסי שכנות טובים (שני המשרדים היו ממוקמים בבית ש.א.פ במתחם הבורסה), ומהיכרות שנולדה מעבודה על תיקים משותפים.

* האם זה גם צעד להתחזקות בתקופת משבר?

נמדר: "רעיון הישיבה המשותפת ושיתוף הפעולה נולד טרם כניסת המשק למשבר, לכן לא ניתן לומר שיש קשר למשבר. עם זאת, אנחנו רואים בשיתוף הפעולה מהלך שיחזק את שני המשרדים בכך שיאפשר להם להרחיב את סל השירותים המקצועיים ללקוח, ובתקופת משבר המתאפיינת בתחרות גדולה על כל לקוח, זה יעניק לשני המשרדים יתרון על פני המתחרים.

"אנחנו מאמינים שהמיזוג והישיבה משותפת יאפשרו לשני המשרדים להתחזק, כי נציע ללקוחות נישות משלימות - מצד אחד, ליטיגציה ומצד שני, פן מיסויי".

* במשך שנים שמרתם על צביון של משרד בוטיק. האם המיזוג מעיד על כך שאין עוד מקום למשרדים קטנים, ושעליהם להתרחב כדי לספק שירותים מלאים ללקוחות ולהתחרות במשרדי הכולבו?

נמדר: "בנישות הספציפיות, כמו במקרקעין ובמס, יש יתרונות מובהקים ללקוחות במשרד בוטיק על פני משרד כולבו המטפל במגוון תחומים. סוג הלקוחות המגיעים אלינו - נישומים, קבלנים, בעלי קרקעות שהופקעו, נישומים של היטלי השבחה, קבוצות נפגעים מתוכניות חדשות ועוד - יכולים לקבל במשרד בוטיק את כל השירותים שהם זקוקים להם, תוך טיפול אישי ומקצועי".