מכירות היינות והמשקאות החריפים יירדו בפסח ב-10%-15% לעומת אשתקד

עפ"י איגוד לשכות המסחר, מכירות היינות בפסח צפויות להסתכם ב-250-270 מיליון שקל ; החגים הגדולים - ראש השנה ופסח - מרכזים 38% מהמכירות השנתיות של היינות ; צפויה עלייה במכירת יינות מתוצרת חוץ

מכירות היין והמשקאות החריפים בתקופת חג הפסח הקרוב צפויות להגיע ל-250-270 מיליון שקל. כך מדווח איגוד לשכות המסחר. מדובר בירידה של 10%-15% לעומת אשתקד, אז הסתכמו מכירות היינות והמשקאות החריפים ב-300 מיליון שקל.

בסיכום שנתי צפויות מכירות היינות והמשקעות החריפים להסתכם ב-1.2 מיליארד שקל, ירידה של כ-9%. עוד עולה מנתוני האיגוד, כי החגים הגדולים (ראש השנה ופסח) מרכזים 38% מהמכירות השנתיות של היינות והמשקאות החריפים.

לדברי דב פיינטוך, יו"ר חטיבת המשקאות המשכרים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל חברת י.ד. עסקים, "מכירות המשקאות החריפים ברמות המחירים הגבוהות, כגון וויסקי, וודקה, שמפניה, ליקרים וכו', ירדו בהשוואה לפסח אשתקד בשל המצב השורר במשק. לעומת זאת, מסתמנת יציבות במכירת משקאות ברמות בינוניות ונמוכות, הן המיובאים והן תוצרת הארץ".

לדבריו, "ניתן להבחין ביציבות במכירת יינות ישראליים בטווח מחירים של 25-30 שקל לבקבוק, ויינות מיובאים כשרים לפסח ברמות של 20-25 שקל לבקבוק. ישנה עלייה בביקוש ליינות אדומים מסוגים שונים, והם יהוו 80% מהמכירות, ורמת המחיר הממוצעת השנה תהיה 25 שקל לבקבוק. בקבוקים ברמות מחיר כאלה יהוו את מירב המכירות, הן בייבוא והן מייצור מקומי".

עוד נמסר מהאיגוד כי צפויה עלייה במכירת יינות שונים מתוצרת חוץ, שכן "על אף שאינם כשרים, ניתן לרכוש יינות תוצרת חוץ באיכות סבירה במחיר של 30-40 שקל לבקבוק.