מחאת הסטודנטים הצליחה בינתיים: שכר הלימוד יוקפא עד ל-15 במאי ועד לדיון בנושא עם שר האוצר החדש

הוועדה לתכנון ותקצוב של המועצה להשכלה גבוהה החליטה להקפיא את ההחלטה להעלאה של 140 שקל כבר השנה

מחאת הסטודנטים נגד העלאת שכר הלימוד כבר השנה בכ-140 שקל הצליחה בינתיים: הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) החליטה היום (ד') להורות לאוניברסיטאות ולמכללות הציבוריות להקפיא את העלאת שכר הלימוד והוצאת השוברים לסטודנטים עד ל-15 במאי.

הות"ת קיימה היום דיון מיוחד בנושא בשיתוף נציגי הסטודנטים החברים במל"ג וראשי ארגוני הסטודנטים. חברי הוועדה הסבירו לסטודנטים כי אגף התקציבים במשרד האוצר אינו מוכן לשפות את עליית המדד בתקופה שבין אוגוסט 2007 ליולי 2008 (התקופה המכריעה לקביעת שכר הלימוד לשנה הנוכחית) וכי הות"ת אינה מוכנה לשאת בעלויות אלה. יו"ר הות"ת, פרופ' שלמה גרוסמן, הבהיר כי במידה ולא יחול שינוי במצב, יאלצו המוסדות להעלות את שכר הלימוד.

עם זאת, בסיום הדיון החליטה, כאמור, הות"ת להוציא מכתב לאוניברסיטאות ולמכללות הציבוריות ולהורות להן שלא להעלות את שכר הלימוד עד ל-15 במאי. עד אז מתכננים בות"ת להקים צוות משותף לוועדה, לסטודנטים ולמוסדות עצמן שידון עם הממשלה החדשה שתקום ועם שר האוצר החדש בנשוא שיפוי המערכת בגין עליית המדד.

יש לציין כי חלק מהאוניברסיטאות כבר הספיקו להוציא שוברים עם שכר לימוד גבוה לסטודנטים וזאת למרות בקשה שהעבירה הות"ת לפני מספר ימים לראשי האוניברסיטאות לחכות עד ליום המכריע היום. באונבירסיטאות ציינו כי לא התקבלה בקשה כזאת מהות"ת.

מהות"ת נמסר בתגובה כי "אנו רואים בשיתוף פעולה בין כלל הגורמים במערכת ההשכלה הגבוהה כצעד חשוב ובשיתוף הפעולה עם הסטודנטים בפרט כאמצעי להשגת מטרות חשובות למערכת".

יו"ר התאחדות הסטודנטים, בועז טופרובסקי, אמר כי "בפתיחת שנת הלימודים הנוכחית הובטח לסטודנטים על ידי ראשי המוסדות, שרת החינוך, ראש הממשלה והות"ת כי שכר הלימוד יוקפא. הסטודנטים לא ישלימו עם הפרה של הבטחות אלה ומקווים כי בין הממשלה, האוצר והות"ת יימצא הפתרון בשביל למנוע סכסוך נוסף ומיותר עם הסטודנטים".

יו"ר אגודת הסטודנטים באוני' ת"א, גיל גולדנברג, אמר: "אני מברך על ההחלטה להקפיא את העלאת שכר הלימוד, ומקווה שלא מדובר בפתרון זמני. נמשיך לעקוב אחר העניין ולוודא שציבור הסטודנטים שוב לא ישלם את מחיר המאבקים הפנימיים בין משרד האוצר לות"ת. על מערכת ההשכלה הגבוהה לצעוד לעבר רפורמה רחבה ומהותית, ולא לנקוט פתרונות קצרי טווח על גבם של הסטודנטים".