די-לינק תספק לבזק נתבים ב-18 מיליון שקל

בעקבות העסקה, בזק תחדל לרכוש נתבים מיצרנים אחרים בשלב זה, או עד שתחליט לרכוש נתבים לרשת התקשורת החדשה שהיא מקימה בימים אלה

שינוי מדיניות משמעותי בבזק בעקבות החלטתה להתמקד בשיווק נתב אלחוטי אחד. ל"גלובס" נודע שבזק החליטה לשווק את הנתב של חברת די לינק המיובא על-ידי אקסל טלקום, לאחר מכרז בין כמה יצרנים. מדובר בעסקה בהיקף של כ-18 מיליון שקל, במסגרתה תתחיל בזק לשווק את הנתבים של די לינק וכנראה שבעקבות זאת היא תחדל לרכוש נתבים מיצרנים אחרים בשלב זה, או עד שתחליט לרכוש נתבים לרשת התקשורת החדשה שהיא מקימה בימים אלה. מסתמן שבזק מעדיפה לרכוש ציודי קצה ממותגים, ולהפסיק לעבוד עם יצרנים שאינם מובילים.

הנתבים שתרכוש בזק תומכים בטכנולוגיית ADSL2 המאפשרת קצב גלישה של כ-20 מגה, תלוי במרחק של הלקוח מהמרכזייה. מדובר בנתבים בעלי כמה כניסות המאפשרים חיבור של מדפסת רשת והארד דיסק רשתי ותומכים בתקן G לרשתות Wi-Fi.

בזק מקדמת את נושא הרשתות הביתיות באופן אגרסיבי ובחודשים האחרונים היא יוצאת במבצעים שיווקיים כדי לעודד לקוחות לשדרג מהירויות ולהתחבר לשירותי הרשת הביתית, בעיקר על מנת לשמר לקוחות ולהגביר את התנועה בקווים שלה. לבזק יש 400 אלף לקוחות מתוך כמיליון שמחוברים לאינטרנט באמצעות רשתות אלחוטיות.

יש לציין כי בזק צפויה לרכוש נתבים נוספים במהלך השנה שיתמכו ברשת החדשה בקצבים של עד 50 מגה ללקוח בטכנולוגיית VDSL.