בלינקוב: "מי שהנפיק אג''ח, הסתובב באירופה, שילם בונוסים ובנה וילות - עשה פעולה מופקרת ועכשיו זו הבעיה שלו"

ראש אגף התקציבים באוצר: "לא נעשה פעולות מלאכותיות על מנת לחלץ אותם - שימכרו חלק מהמניות שלהם בחברות" ; "אני רוצה לממן פרויקט תשתית לאומית אמיתית וריאלית ולא מגדלים בסופיה ובבוקרשט"

רמי בלינקוב, ראש אגף התקציבים באוצר אמר הערב (ד') בהתייחסו לתוכנית גושן למתן ערבות לגופים המוסדיים: "מי שהנפיק אג''ח והסתובב באירופה ושילם בונוסים יפים לכל המתווכים ובנה וילות בחו''ל - עשה פעולה מופקרת. אם עכשיו הריבית על חוב שלו זינקה לרמה של 20% או יותר, כנראה שהמשקיעים החלו לראות את הסיכון האמיתי שהם לקחו - ועכשיו זו בעיה שלו.

אין שום סיבה שמדינת ישראל תצא להציל אותם. לא נעשה פה פעולות מלאכותיות על מנת לחלץ אותם. שיימכרו חלק מהמניות שלהם בחברות.

"אין דבר מקומם מהרעיון להעניק ערבויות ללא הגבלות - זאת הפקרות. כל שקל שולי של ערבות במקום רע בא על חשבון שקל ערבות במקום טוב. אני רוצה לממן פרוקיט תשתית לאומית אמיתית וריאלית ולא מגדלים בסופיה ובבוקרשט".

קרנות המנוף הן לא כמו התוכנית של גייתנר. לא רכשנו נכסים רעילים. קיבלנו הצעה כזו לרכוש נכסים רעילים, דווקא מאנשים מלומדים שלא צריכים לעסוק בכך אך הם מצאו לנכון להתערב שלא בתחום סמכותם.

ישנן עוד הצעות מופקרות כמו מתן ערבויות גורפות, כל זה למה? כי לא ניתן לגייס בשוק הראשוני. אנו רואים, אגב, שזה ממש לא נכון. החברות מתחילות להנפיק חוב מחדש.

אלי יונס-מנכל מזרחי טפחות גם הוא התייחס הערב לנושא ואמר: "מי שעשה טעויות בסקטור הפרטי לגבי גיוס חוב -ראוי שיעלם מן העולם. יש הרבה מאוד שדינם נחרץ, ראוי שיעלמו מהסביבה העסקית הישראלית".

יונס הוסיף: "בנקים גייסו כסף ואלו הן חדשות טובות, אך בסכום לא מספק. בעיקר מאחר וכשליש מכל מה שגויס עד כה בוצע על ידינו בבנק מזרחי טפחות - גייסנו לבד וזה לא ממש בשורות גדולות".

"זה שהמשבר מגיע מבחוץ זה לא כל כך רלוואנטי. אם לא נשנה כלום אז ארה''ב תצא מהמשבר ואנו לא. המשבר הזה ימשך מעבר למה שכולם מצפים. לא נראה סימנים של התייצבות אם לא נטפל בו. הערבויות שניתנו לבנקים (במסגרת תוכנית ההאצה של האוצר) הן חסרות ערך. זה לא מה שיפתור את הבעיה. לא מספיק רק לגייס כסף. במקום לעזור לבנקים לגייס הון כדאי לטפל בכשלי שוק אחרים ואז לא יהיה צורך למתן ערבויות.