מנכ"ל גאון טרייד לגלובס: "משחקי הפקיעה של שחקני המעו"ף הוכיחו שכשהשור רוצה לרוץ אי אפשר לעצור אותו"

[לפורטל הפיננסי] [לאתר המעו"ף] מורן צור: "כבר ביום ג' האחרון ראינו כיצד השוק כמעט ולא עלה וזאת למרות העליות החדות שנרשמו בוול-סטריט. בזמן הזה החליפו השחקנים הכבדים פוזיציה ומאותו רגע דחפו את השוק קדימה"

לאחר עיכוב בפתיחת המסחר בבורסה בת"א, בעקבות הפעלת מנגנון הפתיחה האנגלית, פקעו היום (ה') האופציות על מדד המעו"ף ועל מדד הבנקים. שער הפקיעה לאופציות המעו"ף נקבע על 737.8 נקודות, עליה של כ-2.8% ביחס לשער הנעילה אתמול. מחזור הפקיעה הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל לעומת המחזור הקודם אשר עמד על כ-478 מיליון שקל בלבד.

"הרבה זמן לא ראינו פקיעה סוערת כל כך". ציין היום בראיון ל"גלובס" מורן צור מנכ"ל גאון טרייד. "משחקי הפקיעה של שחקני המעו"ף הוכיחו כי כשהשור רוצה לרוץ אי אפשר לעצור אותו". הוסיף צור בהתייחסו לפקיעה אשר התרחשה היום בבורסה בת"א.

בהתייחסו לימים האחרונים אשר קדמו לקפיעה, ציין צור כי "כבר ביום ג' האחרון ראינו כיצד השוק כמעט ולא עלה וזאת למרות העליות החדות שנרשמו בוול-סטריט. "בזמן הזה החליפו השחקנים הכבדים פוזיציה ומאותו רגע דחפו את השוק קדימה".

"אפילו אתמול כאשר הודיע צבי זיו על התפטרותו בעיתוי מאוד בעייתי של יום לפני פרסום הדוחות, לא הפריע הדבר ולו במעט לשוק אשר המשיך לשעוט קדימה". נציין כי הדבר נכון גם בהקשר להודעת עזיבתו של נשיא ומנכ"ל שטראוס, ארז ויגודמן.

אך עם זאת מתייחס צור במשנה זהירות לעליות בשווקים וסבור כי השוק לא צריך לעלות במהירות רבה מידי, "לא צריך לפמפם את השוק", מציין צור בהתייחסו לקריאותיו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, לציבור האמריקני לשוב ולקנות מניות. "כבר זמן מה אני מדגיש כי כדי לקניות מניות אך חשוב בייחוד כעת להיות סלקטיבים".

בנוסף, מציין צור כי מתוך בדיקה אשר ערכו בגאון טרייד עולה כי החפיפה בשעות הפעילות בין אחד העם לבורסה בוול-סטריט הביאה לגידול בהיקפי המסחר בת"א, "המחזורים הנמוכים באים לידי ביטוי בעיקר בימי ראשון כאשר לא מתקיים מסחר בשוקי העולם. נראה כי חלה חזרה של משקיעים זרים לבורסה המקומית המביעים אמון בחוזקה של הכלכלה הישראלית".

לגבי השקעה בטווח הקצר צפוי צור כי מהלך שכזה מהווה הימור, "מה יקרה אם התוכנית של אובמה וגייטנר לא תצליח, מה יקרה אז לשווקים". שואל צור, מצב לו היו עדים המשקיעים עם פרסום החדשות המאכזבות שהגיעו מבריטניה, כאשר הודיע משרד ניהול החובות של המדינה, המנהל את מכירות האג"ח הממשלתיות, כי אין די רוכשים לאג"ח הממשלתיים בסך 1.75 מיליארד ליש"ט. נציין כי זו הפעם הראשונה מזה כ-7 שנים שמכירה כזו נכשלה.

אך לגבי הטווח הארוך נותר צור חיובי, "לדעתי נגענו כבר בתחתית, אנחנו נמשיך לראות בטווח הארוך שוק מזלג עם דלתא חיובית, ישנם אפיקי השקעות שטרם אמרו את המילה האחרונה, כגון האג"ח הקונצרניות".

"גם עכשיו יש להמשיך ולנקוט משנה זהירות בייחוד לקראת עונת הדוחות, אשר צפויים להיות רעים. אך הדבר החשוב הוא מה תהיה התחזית שיציגו המנכ"לים, עד כמה אלו סבורים שבאמת תחול התאוששות בסוף 2009, ברקע יש לא מעט גורמים שסותרים תחזיות שכאלו כמו למשל המשך ירידת מחירי הנדל"ן". סיכם צור.