מיליארדר יהודי-רוסי תובע 25 מיליון שקל ממזרחי-טפחות: העביר כסף מחשבוני לאחרים

מיכאל אקסלרוד ובת-זוגו טוענים כי הפקידו בתקופה שבין פברואר 2006 ליוני 2007 כ-5.5 מיליון דולר בחשבונם בסניף הבנק בגן-העיר בת"א - והבנק העביר את כספי ההפקדה לאחרים ללא הרשאתם

מיליארדר יהודי-רוסי, מיכאל אקסלרוד, ובת-זוגו אלה הגישו תביעה בסך 25.6 מיליון שקל נגד בנק מזרחי-טפחות . זאת, בטענה כי הפקידו בתקופה שבין פברואר 2006 ליוני 2007 בחשבונם בסניף הבנק בגן-העיר בתל-אביב 5.5 מיליון דולר, והבנק העביר את כספי ההפקדה לאחרים ללא הרשאתם. בני-הזוג מתגוררים במוסקבה ומחזיקים באזרחות ישראלית.

בני-הזוג טוענים כי סך של 1.75 מיליון דולר מהסכום שהפקידו בסניף גן-העיר הועבר לחשבון "נאמנות", הנחזה כמנוהל על-ידי עו"ד ניר רוטנברג, שטיפל בעבורם ברכישת דירתם בתל-אביב.

יתרת הכספים הועברו לחשבונה של מיכאל לויטין, יוצא ברית-המועצות לשעבר, שנחזה להיות, גם בידי עובדי הבנק, כבעל קשרים "מיוחדים" בסניף הוא. לדבריהם, לויטין סייע להם באיתור ורכישת דירתם והפנה אותם לפתיחת חשבונות בנק בסניף גן-העיר. לטענת בני-הזוג, בדיעבד התברר כי לויטין מוכר למשטרה כחשוד בזיופם והפצתם של דרכונים ותעודות זהות.

בני-הזוג אקסלרוד טוענים כי הבנק במחדליו איפשר את העברת כספם לצדדים שלישיים, ללא שקיבל לכך הוראות מהם. הם מבקשים לחייב את הבנק להשיב להם את הסך של 5.5 מיליון דולר; את מלוא הפירות שצמחו לו בשל השימוש העצמי שעשה בכספם; ולפצותם בגין הפגיעה בשמם הטוב.

טרם הוגש כתב הגנה (ת.א. 1327/09).