ג'נרל מוטורס שולחת הביתה עוד 7,500 עובדים בארה"ב; המניה מזנקת ב-15.4%

העובדים המפוטרים מהווים כ-12% ממצבת העובדים של החברה בארה"ב שתעסיק לאחר הפיטורים כ-55 אלף עובדים במפעלי הייצור שלה בארה"ב ; החברה פיטרה מאז 2006 כ-60 אלף עובדים

ג'נרל מוטורס , יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב והשנייה בגודלה בעולםהגיעה להסדר עם וועד העובדים של החברה והודיעה כי תפטר במסגרת תוכנית ההתייעלות של החברה 7,500 עובדים. רוב העובדים יצאו מהחברה עד ה-1 באפריל 2009.

העובדים המפוטרים מהווים כ-12% ממצבת העובדים של החברה בארה"ב שתעסיק לאחר הפיטורים כ-55 אלף עובדים במפעלי הייצור שלה בארה"ב.

תוכנית הייעול הנוכחית מביאה את מספר המפוטרים במפעליה של יצרנית הרכב ל-60 אלף מפוטרים מאז שנת 2006. החברה לא סיפקה מידע נוסף על כוונתה לפטר עוד כ-10 אלף עובדים במפעליה ברחבי העולם.

תוכנית הייעול אמורה לסייע לחברה לקבל סיוע נוסף בסך של 16.6 מיליארד דולר שביקשה מהממשל. אישור הסיוע אמור להיות היום אך החברה אמרה כי היא לא זקוקה לכסף מיידית בשל קיצוצים אחרים שביצעה. החברה כבר קיבלה סיוע של 14.4 מיליארד דולר.

למרות שהחברה תיאלץ לשכור במקום חלק מהמפוטרים עובדים חדשים, היא תזכה להעסיק את העובדים החדשים בתנאי שכר נמוכים יותר. כשדובר החברה ציין כי בזמן הקרוב לא צופה החברה גיוס של עובדים נוספים.

יותר מ-90% מהמפוטרים הם עובדים שעמדו לפני גיל פרישה ויקבלו בנוסף לפנסיה וביטוח בריאות פיצויים של 20 אלף דולר במזומן והנחה של 25 אלף דולר ברכישת רכב המיוצר על ידי החברה.