סוחרי הנפט מתעלמים מנתוני המאקרו בארה"ב: הזניקו את הנפט ב-3% לשיא שנתי של 54.34 דולר לחבית

אנליסטים בתחום האנרגיה: המשקיעים מעריכים כי בעתיד יהיה מחסור בנפט ומוצריו לאור ההפחתה בייצור שתתעלה על נתוני המאקרו השליליים ותגרום לעליית מחירים ; הבנזין עלה למעל ל-2 דולר לגלון

מחיר החוזים העתידיים על הנפט עלו היום לשיא חדש לשנת 2009 כשמחירי הבנזין בארה"ב עלו לראשונה מאז חודש נובמבר 2008 מעל ל-2 דולר לגלון.

האנליסטים מתקשים להסביר את העלייה במחירי הנפט שבאה למרות דיווחי המאקרו בארה"ב המציגים המשך התכווצות של המשק האמריקני כשהתמ"ג לרבעון הרביעי ירד בחדות ב-6.3% וצפוי להמשיך ולרדת מעל ל-4% גם ברבעון הראשון של 2009.

להערכת אנליסטים בתחום האנרגיה, המשקיעים מעריכים כי בעתיד יהיה מחסור בנפט ומוצריו לאור ההפחתה בייצור שתתעלה על נתוני המאקרו השליליים ותגרום לעליית מחירים.

אנליסט הנפט סטפן שרוק אמר לסוכנות הידיעות AP כי לדעתו "הנהירה אחר מניות האנרגיה והזינוק של הנפט הוא עיוות של השוק שאין לו אחיזה ממשית במציאות, העולם שוחה בנפט ולא צפוי בעתיד הקרוב מחסור עולמי בנפט.

טום קלוזה, אנליסט נפט ראשי במרכז האינפורמציה למחירי נפט אמר לסוכנות הידיעות כי "הראלי לא יהיה דומה לראלי של השנה שעברה ואין כאן התחלה של זינוק חבר תקדים כפי שהיה בשנה שעברה".

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בחודש מאי עלה היום ב-3% לשיא שנתי של 54.34 דולר לחבית.