עיתון ה"טיימס" בלונדון: התקיפות של ישראל בסודאן בוצעו ע"י מטוסים ללא טייס

(עדכון) ע"פ הדיווחים, המל"טים של חיל האוויר הישראלי הפציצו 2 שיירות נשק שהגיעו מאיראן, עברו בסודאן והיו צפויות להגיע לעזה ; ההערכה היא שהנשק שהופצץ כלל רקטות ארוכות טווח שהיו עלולות להגיע גם לתל אביב

לאתר חדשות ערוץ 2 (Mako / רשת)

פרטים חדשים נחשפים על התקיפה בסודאן, שמיוחסת לישראל, ממשיכים להתפרסם באמצעי תקשורת זרים. הטיימס הלונדוני מדווח הבוקר (א') כי שיירת משאיות הנשק בסודאן שהותקפה, הופצצה על ידי מטוסים ללא טייס (מל"טים) של חיל האוויר של ישראל. על פי הדיווח, כלי הטיס הבלתי מאוישים הפציצו שתי שיירות.

"השיירה נשאה טילים ארוכי טווח"

50 מאנשי השיירות ומלווים איראניים נהרגו וכל המשאיות שנשאו נשק הושמדו כליל. גורם צבאי ישראלי טוען כי המשאיות נשאו בין היתר טילים ארוכי טווח, שמסוגלים להגיע עד לתל אביב.

את שרידי התקיפה פרסמה רשת הטלוויזיה הקטרית אל-ג'זירה. בתמונות ניתן לראות כמה משאיות מפויחות שלא נשאר מהן הרבה.

סודאן: ישראל תקפה בשטחינו

שני פוליטיקאים סודאנים הודו בשבוע שעבר בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי שיירת משאיות במדינה הותקפה בחודש ינואר, במהלך מבצע עופרת יצוקה. הפוליטיקאים, שלא הסכימו לחשוף את שמם, אמרו כי התקיפה התרחשה באזור מרוחק במזרח המדינה ושכמעט כל משתתפי השיירה נהרגו. השניים לא התייחסו לגורם שביצע את התקיפה, אך ציינו כי השיירה הייתה בדרכה למצרים.

רשת ABC: ישראל תקפה 3 פעמים בסודאן - ולא פעמיים

לשלל הדיווחים הזרים אודות התקיפות הישראליות בסודן, מצטרף אתמול (שבת) דיווח נוסף. רשת הטלוויזיה האמריקנית ABC דיווחה כי ישראל תקפה לא פעם או פעמיים מאז תחילת השנה במדינה, אלא שלוש פעמים.

על פי הדיווח, גורמים בארצות הברית סיפרו כי ישראל תקפה שלוש פעמים מבריחי נשק שעברו בסודן בדרך מאירן לרצועת עזה. בישראל בחרו להגיב גם על הדיווח הזה באופן עמום והסתפקו ב"אין תגובה".

פרסומים קודמים טענו כי ישראל תקפה פעמיים בסודן - אחת נגד שיירת משאיות והשנייה נגד ספינה אירנית. ההערכה היא שהנשק שהופצץ כלל רקטות ארוכות טווח שהיו עלולות להגיע גם לתל אביב.

"המחשבה הראשונה הייתה שאכן היו אלה האמריקנים", אמר בסוף השבוע דוברו של שר החוץ הסודני, עלי אל-סדיג. "יצרנו קשר עם האמריקנים והם הכחישו את מעורבותם חד-משמעית. אנו עדיין מנסים לברר זאת. סביר להניח כי ישראל היא שמעורבת".

הדובר הביע זעם על התקיפה. "זה לא חוקי לחדור לריבונות של מדינה אחרת", אמר. "אנחנו שומרים לעצמנו את זכות התגובה. כרגע זה עדיין לא ברור רשמית כי זו אכן הייתה ישראל".