סוכני הנסיעות: ירידה של 20%-30% בהזמנת חופשות פסח בחו"ל; "טורקיה כמעט נמחקה"

הביקושים הנמוכים - על אף שמחירי החבילות ללונדון ולפריז בשפל של 5 שנים ; התפוסה במלונות בישראל צפויה לעמוד בפסח על פחות מ-70% ; "בשנים אחרות השבוע לפני פסח היה עצבני ולחוץ"

דלפקי הצ'ק אין בנתב"ג מתקשים לזכור תורים קצרים כל-כך לקראת חג הפסח. סוכני הנסיעות מדווחים כי הזמנת החופשות לקראת החג נמצאת בירידה של עד 30% ביחס לשנים הקודמות. אלה שכן יוצאים לחופשה בחו"ל מעדיפים יעדים זולים כמו יוון וקפריסין. ובארץ? התפוסה במלונות צפויה לעמוד על פחות מ-70%.

סוכני הנסיעות מדווחים על ירידה של 20%-30% בהזמנת חופשות בחוץ לארץ לקראת חג הפסח, בעקבות המשבר הכלכלי. זאת, אף שמחירי החבילות ללונדון ולפריז צנחו לשפל של עד 5 שנים.

"בשנים אחרות השבוע לפני פסח היה עצבני ולחוץ, אבל עכשיו הכל עובד לאט-לאט", מספר יו"ר התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל. בתוכנית "נכון להבוקר" עם ניב רסקין בגלי צה"ל, העריך פתאל כי הירידה תסתכם בסופו של דבר ב-10% בלבד, כיוון שרבים יכריעו לצאת לחופשה בשבוע הנוכחי, אבל הגדיר גם מצב כזה כ"איום ונורא".

"יעדים שהיו פופולריים לחופשות משפחתיות, כמו טורקיה, כמעט ונמחקים", מפרט פתאל. "המצב לא פשוט בכלל אם אנחנו עובדים רק 4 ימים בשבוע לקראת עונת התיירות. הרבה מארגני שכר, שבשנים קודמות היו קונים מטוסים שלמים, שכרו השנה הרבה פחות ומשתמשים במושבים בטיסות של חברות סדירות".

התפוסה במלונות בארץ בחג - פחות מ-70%

מי שנפגעות פחות מהמשבר הן מדינות קרובות וזולות יחסית, בהן יוון וקפריסין, שהפכו ליעדים מועדפים עבור התייר הישראלי. במזרח אירופה, שעדיין זולה בהרבה מאשר מערב היבשת, נרשמת אפילו עלייה קלה בביקוש.

ובארץ? לדברי פתאל, נרשמת מגמה מסוימת של מעבר לחופשות בתוך גבולות ישראל: "אנשים הסיטו ביקושים, זה קורה בעיקר אצל הגופים והועדים", הוא מספר. אלא שהנתונים רחוקים מלהיות מעודדים: על-פי ההערכות, התפוסה בבתי-המלון במהלך פסח תעמוד על פחות מ-70%.