כפי שפורסם ב"גלובס": מליסרון מתכוונת להנפיק אג"ח בהיקף מירבי של 620 מיליון שקל

זכויות החברה בקניון רננים ישעובדו לצורך הנפקת האג"ח ; מטרת הגיוס היא לממן רכישות - כשהקניונים רמת-אביב, סביונים ומתחם חוצות המפרץ עומדים על הפרק

מליסרון , חברת הנדל"ן שבשליטת האחים יולי וסמי עופר, קופצת אף היא על עגלת הנפקות החוב המאפיינת חברות רבות לאחרונה. בדומה למתווה גיוס החוב בגזית גלוב מהחודש שעבר, מתכוונת החברה שמניותיה נמנות עם מדד ת"א-100 בבורסה בתל-אביב להעמיד לשם כך את אחזקתה בקניון רננים כבטוחה.

מליסרון, שכוונת הגיוס שלה פורסמה לראשונה ב"גלובס", מתכוונת לשעבד עד 75% מהזכויות שלה בקניון (620 מיליון שקל), המוחזקות באמצעות החברה הבת, עופר נכסי רעננה. מלבד אחזקתה בקניון רננים ברעננה, אחזקתה הבולטת הנוספת היא קניון הקריון בקריית ביאליק. מליסרון תגייס את הכסף באמצעות אג"ח שאינן ניתנות להמרה. דירוג כושר הפירעון הנוכחי של מליסרון הוא "AA" מחברת דירוג האשראי S&P מעלות - דירוג גבוה מאוד והשלישי באיכותו.

מליסרון מתכוונת להשתמש בתמורת ההנפקה לצורך מימון רכישות חדשות. שלוש כאלו עומדות על הפרק: קניון רמת אביב וקניון סביונים מידי אפריקה נכסים, החברה הבת של אפריקה ישראל, ורכישה במשותף עם אשטרום של מתחם חוצות המפרץ מידי קונצרן כור תעשיות אשר נמנה עם קבוצת IDB, שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת.

עבור קניון רמת אביב צפויה החברה לשלם 1.1 מיליארד שקל עבור אחזקה של 73% מהקניון, מה שישקף לו שווי של 1.51 מיליארד שקל. על קניון סביונים צפויה מליסרון לשלם 200 מיליון שקל, וסכום זהה עבור חלקה במתחם חוצות המפרץ - מה שמביא את התמורה הכוללת ל-1.5 מיליארד שקל.

למליסרון שתי סדרות של אג"ח קונצרניות סחירות בערך נקוב של 700 מיליון שקל. שווי השוק שלהן הוא 790.3 מיליון שקל - גבוה ב-2% מהשווי המתואם של הסדרות נטו. התשואות לפדיון נטו של הסדרות נמוכות מהריבית הנקובה עליהן והן צמודות למדד המחירים לצרכן במח"מ (משך חיים ממוצע עד החזר ההשקעה במלואה, הן מפרעונות קרן והן מפרעונות ריבית, א"ו) של 2.78-5.31 שנים נטו.

מליסרוןמליסרון