האנליסטים של אופנהיימר מציגים: 40 המניות המומלצות ביותר להשקעה בוול סטריט

האנליסטים בחרו, כל אחד בתחומו, את המניות המומלצות ביותר להשקעה ; ב-30 הימים האחרונים סל המניות הזה ירד ב-0.5% יותר מהבנצ'מרק, ה-S&P 500, אולם מתחילת השנה הוא היכה אותו

New Oriental Education - EDU

החברה מספקת שירותי לימודים בסין, ובאופנהיימר מביעים אמון ביסודות הפיננסיים היציבים של החברה, ומעריכים כי תצליח להגדיל את הרווח הנקי למניה ב-25%-30% בעתיד הנראה לעין. המניה נסחרת בטווח מכפילים סביר של 20-25, שמשקף דיסקאונט של 25%-30% לעומת הצמיחה החזויה למניה. וזאת, למרות מותג חזק, מודל עסקי דפנסיבי מוכח ויסודות פיננסיים עדיפים.

Jarden - JAH

יצרנית מוצרי הקמפינג והשהייה מחוץ לבית תמשיך להציג תוצאות טובות בסביבה העסקית הקשה, ותיק המותגים שלה ישרת אותה היטב. באופנהיימר צופים שהחברה תציג תוכניות לחיסכון בהוצאות, ושעלויות נמוכות של חומרי גלם ואנרגיה שמשמשים אותה, יסייעו לה לחזק את המרווחים. שווי החברה כבר משקף את הסיכונים בשוק. מכפיל הרווח הנוכחי, 4.6, נמוך מהערכות אופנהיימר (5.8), שם צופים רווח למניה ו-EBITDA (רווח לפני מס, ריבית ופחת) חזויים של 2.45 דולר למניה ושל 570 מיליון דולר, בהתאמה.

American Eagle Outfitters - AEO

מותג האופנה האמריקני מנהל את המלאי וההוצאות שלו באופן יוצא דופן, והחברה נוהגת משנה זהירות בשמירה על ההון שלה. הסיכון לירידות נוספות במניה מוגבל לאור מאזן החזק ותזרים המזומנים הבריא. "מניית החברה ממשיכה להיות השם היחיד שהמשקיעים רוצים לראות בתיק שלהם בסביבת השוק הנוכחית", מחמיאים באופנהיימר.

Darden - DRI

באופנהיימר מעריכים כי רשת המזון האמריקנית תשיג נתח שוק משמעותי בסביבת העסקים הנוכחית, בה הצרכנים עוברים למסעדות בהן המחירים נוחים. בנוסף, לחברה יכולות שיווק שנותנות לאנשים סיבות להגיע למסעדות שלה על ידי הטבות מוגבלות בזמן. באופנהיימר סבורים שהקונספט המתחרה, של עצירה וכניסה ספונטנית למסעדה במהלך הקניות, יניב ביצועי חסר בתקופה הנוכחית.

Cognizant Technology - CTSH

חברת ה-IT צפויה להמשיך להגדיל את נתח השוק שלה, כשהביקושים לשירותי תמיכה מחוץ לארה"ב נותרו חזקים, למרות הירידה בהוצאות ה-IT השנה. החברה ממשיכה להוסיף לקוחות חדשים ולהרחיב את ההסכמים עם לקוחות קיימים. עם זאת, עיכובים של פרויקטים חדשים נותרו דאגה עיקרית עבור בעלי המניות. באופנהיימר מאמינים כי מניית החברה תמשיך להיסחר ברמות הנוכחיות, עד שהמשך השנה יתבהר.

Bally - BYI

באלי, שעוסקת בתחום המשחקים, זוכה לאמון רב בשנים 2009-2010, בזכות בסיס הלקוחות המפוזר שלה, שכולל נוכחות חזקה בשוק הקזינו האמריקני. החברה נמצאת בעמדת זינוק לקראת הגדלת נתח השוק שלה, בזכות צנרת מוצרים חדשים יציבה. באופנהיימר מאמינים שסיכוני עבר גרמו לדיסקאונט משמעותי במחיר המניה בהשוואה למתחרותיה, ולכן היא נסחרת במכפיל 6 על רווחי 2009 החזויים.

H&R Block - HRB

החברה, המספקת שירותי מס, השקעות ובנקאות קמעונאית, צפויה לסיים את 2009 (בסוף אפריל) עם גידול אורגני חד-ספרתי גבוה בהכנסות וצמיחה נאה במרווחים. היא צפויה להציג שוב צמיחה סולידית ברווחים ולייצר תזרים מזומנים חיובי בשנה הנוכחית.

אלו יסייעו לה לממן את האשראי התקופתי שלה ועדיין להישאר עם מספיק מזומנים שיאפשרו לה להגדיל את הדיבידנדים, ולהאיץ את התוכנית לרכישה עצמית של מניות בהיקף 2 מיליארד דולר. באופנהיימר מאמינים כי המניה צריכה ליהנות מפרמיה על שוק המניות.

Energy Transfer Partners - ETP

חברת הפצת הגז האמריקנית היא הזדמנות השקעה אטרקטיבית במיוחד, עם תשואה פנימית של 10% ויותר לשנה, וצמיחה של 5.4% בהפצה. לחברה הנהלה חזקה, ולאור המיקום היחסי שלה בשוק ותהליכי הקונסולידציה בסגמנט הולכת הגז, היא צפויה לחזק את עסקיה.

Pride - PDE

חברת קידוחי הנפט הופכת להיות אחד השחקנים בתחום הקידוח במים עמוקים, ובכך תייצר ערך למשקיעים. פרייד נסחרת באחד ממכפילי המחיר לעלות ההחלפה הנמוכים ביותר - נתון שמלמד שהחלפת הנכסים זולה ותייצר ערך למשקיעים. לאחרונה החברה אף זכתה להעלאת דירוג מסוכנות פיץ', ל-( BB) מ-BB.

Hess - HES

באופנהיימר מאמינים כי מחירי הנפט הגיעו לתחתית והם צפויים לעלות ב-12 החודשים הקרובים, ברגע שהכלכלה הגלובלית תתאושש. עליית המחירים תתמוך בביצועי מניית הס, שעוסקת בהפקה, זיקוק והובלה של נפט. ביצועי המניה ישקפו גם את תוצאות גילויי הנפט שלה.

Capital Product Partners - CPLP

עם הדיבידנד הגבוה ביותר בסקטור, חברת מיכליות הנפט ירדה באופן משמעותי יחד עם יתר התעשייה בחודשיים האחרונים. למרות זאת, יש לה נראות גבוהה יותר בנוגע להכנסות ולתזרים המזומנים העתידי שלה.

Marshall & Ilsley - MI

עם מאזן חזק והלימות הון גבוהה, הבנק לא יצטרך לגייס הון נוסף בשנתיים הקרובות, בהסתמך על מבחני הלחץ (Stress Test) שביצעו לו באופנהיימר. שם מעריכים כי הבנק נסחר בחסר לעומת מתחריו.

Simon Property - SPG

חברת ניהול נכסי הנדל"ן נמצאת בעמדה בה היא יכולה להגדיל את נתח השוק שלה במהלך הירידות הנוכחי, בזכות מאזן חזק, מקורות ייצור הכנסות חזקים ורשימת נכסים מפוזרת. לכן, באופנהיימר מצפים שהחברה תייצר הכנסה מפעילות של 6.46 דולר למניה השנה. בנוסף, המניה נסחרת במחיר אטרקטיבי, המשקף דיסקאונט של כ-28% לעומת הערכת השווי של אופנהיימר.

ProAssurance - PRA

לחברת הביטוח הזו, שמתמחה באחריות מקצועית, אין כל חוב. יש לה תיק נכסים שתפקד היטב בהשוואה לתעשייה בשנת 2008, וכן הון עודף לא מבוטל. באופנהיימר מעריכים שלחברה רזרבות נותרות, שצפויות להמשיך ולסייע לה להגדיל את הרווחים ברבעונים הבאים.

Celgene - CELG

החולשה במניה לאחרונה מייצרת נקודת כניסה אטרקטיבית להשקעה. סלג'ן נסחרת כיום לפי מכפיל 14.3, מעט מעל ממוצע התחזיות לתעשיית הביוטק ל-2010. באופנהיימר חיובים מאוד כלפי התחזיות לטווח ארוך לתרופת הדגל של החברה, Revlimid, בשל ההתרחבות הגלובלית ויעדי הטיפול הנוספים שלה.

Sun Health - SUNH

מינוף המאזן שלה הולך ויורד לכיוון היעדים שהוגדרו לו. כיום המינוף מתחת לרף שהוצב לרבעון הראשון של 2009 וקרוב ליעד של 2010. בשיחת הוועידה שידרה הנהלת החברה אופטימיות מכך שחבילת התמריצים לתחום שירותי הבריאות תוגדל. המניה נסחרת במכפיל של 6 בלבד על הערך הגלום של תיקי ביטוח החיים שלה - מתחת לרמות ההיסטוריות.

Halozyme (HALO)

עם פלטפורמה טכנולוגית שמאפשרת ניסוח מחדש של תרופות ביוטכנולוגיות מעירוי לזריקה, החברה היא אחת המועדפות על אופנהיימר. שותפתה רוש עשויה לייצר מובילות לאחת התרופות שלה באמצעות הטכנולוגיה הזו, עד 2012, ובאופנהיימר מעריכים שתרופה זו תהיה ה-Herceptin, שמכירותיה השנתיות מסתכמות ב-4.3 מיליארד דולר. Halozyme צפויה לקבל 6% מהזכויות על התרופה המחודשת.

Beckman Coulter - BEC

בהתבסס על התחזיות לשנים 2009-2010, באופנהיימר מאמינים שהמניה נסחרת בדיסקאונט משמעותי בהשוואה למתחרותיה, ומדגישים כי התחזית הנוכחית דפנסיבית ומותירה מקום לפוטנציאל עליות. בהינתן המודל העסקי האטרקטיבי של החברה, שמייצרת ציוד בדיקה ביו-רפואי, בבית ההשקעות מאמינים שהמניה תיסחר עם הזמן לצד מתחרותיה בענף.

United Therapeutics - UTHR

החברה תמשיך להציג צמיחה במכירות תרופת ה-Remodulin השנה, ולתרופה הגנרית המתחרה (Flolan) תהיה השפעה מינימלית על המכירות ונתח השוק. באופנהיימר מציינים שהחברה נסחרת בתמחור חסר לעומת הצמיחה החזויה.

Humana - HUM

הומנה נסחרת כיום מעט מעל הערך המוחשי שלה בספרים, של 18 דולר למניה, ומחיר בשוק שמשקף את התחזיות לתזרים מזומנים עתידי של 3 דולר למניה בשנים הקרובות. באופנהיימר צופים תזרים מזומנים כפול מזה ב-2009. לאור מכפיל הרווח ההיסטורי של המניה, היא נסחרת היום בדיסקאונט של 60% על המחיר בו הייתה צריכה להיסחר.

Omnicare - OCR

השיפור בתוצאות החברה ינבע מערוץ המכירות של תרופות מרשם, שצומח בקצב גבוה פי 3-4 מכל שוק התרופות לפי מרשם. בבית ההשקעות מאמינים כי השקת תרופות גנריות תביא את החברה לקצה העליון של טווח התחזיות שסיפקה.

Auxilium - AUXL

ה-FDA צפוי לפרסם סקירה מועדפת לתרופת ה-Xiaflex של החברה בתחילת מאי, וככל הנראה יעניק לחברה שישה חודשי בלעדיות להשקתה. המניה צפויה להתחיל לנוע בעקבות החדשות הללו ולצבור מומנטום.

Praxair - PX

עם מודל עסקי דמוי חברות שירותים אך נעדר רגולציה, Praxair, המספקת גז לתעשייה, מומלצת בזכות כוח התמחור והרווחיות הגבוהה. למרות החשיפה הגבוהה לכלכלה, התעשייה שלה צומחת בדרך כלל קצב כפול מהתמ"ג, והמניה מציגה ביצועי יתר בתקופות של כלכלה טובה או רעה.

לולא החשיפה למטבעות זרים, ביצועי החברה היו טובים יותר ב-2009. עם זאת, חולשת הדולר עשויה לשחק לידיה.

3SBio - SSRX

החברה ממשיכה להיות יצרנית הורמון ה-EPO הגדולה בסין. למרות שבאופנהיימר חושבים שקונצנזוס התחזיות לחברה מאוד אופטימי לעומת התחזית שלהם למניה, הם מעריכים כי הערכת השווי "בתוך הכסף" מתומחרת בדיסקאונט לעומת קונצנזוס הסיכון, דבר שיוצר הזדמנות כניסה מעניינת להשקעה.

Honeywell - HON

האניוול הניחה תוכנית עבודה בריאה ל-2009, שמבוססת על ההשקעות הפרודוקטיביות שביצעה בשנים האחרונות, כולל תוכנית רה-ארגון מואצת ופיתוח אגרסיבי של מוצרים חדשים. שורת ההכנסות עשויה להימצא תחת לחץ, אבל הפעולות שנוקטת החברה יכולות להתבטא בחיסכון של 45 סנט למניה בשורה התחתונה. המניה נסחרת היום במכפיל של פחות מ-8 על הרווחים החזויים ל-2009, וזהו דיסקאונט בהשוואה לשאר השוק.

Intrepid Potash - IPI

באופנהיימר מאמינים שהמחצית השנייה של 2009 תאפשר לחברה, שעוסקת בכריית אשלג, מלח, מגנזיום ומתכות, בחמישה אתרים באמריקה, להציג שיפור. בנוסף, מכל הדשנים, קשה ביותר להגדיל את תפוקת האשלג, שכן ישנם מעט מרבצי אשלג בעולם. נתון זה ישחק לידיה של החברה.

ViaSat - VSAT

המניה ממשיכה להיות היבריד לא ברור של שירותי ביטחון ומוצרים מסחריים, שהמובילות הטכנולוגית ופוטנציאל הצמיחה שלה מוערכים בחסר ושההימור שלה בכניסה לשוק המסחרי כבר מתומחר במניה כפלופ. באופנהיימר מעריכים שדווקא מצב זה יוצר הזדמנות יוצאת דופן למשקיעים. הם מאמינים שרווחי החברה יגדלו בטווח הקצר בכ-10%, עם פוטנציאל לאפסייד מ-2012 ואילך.

Omnicom - OMC

יש סיכון שהתחזיות לחברות המדיה שמתפרנסות מפרסום יעודכן ויהיה שלילי יותר, אולם סיכון זה נמוך ביותר ביחס לאומניקום. גם אם המפרסמים ימשיכו להקטין את מספר המודעות וההוצאה פר מודעה, הם עדיין ישלמו לסוכנויות הפרסום שמפיקות את המודעות, כמו אומניקום, כך שהכנסותיהן ירדו פחות.

בנוסף, לסוכנויות מבנה הוצאות גמיש שמאפשר להקטין את ההוצאות. בסך הכול, באופנהיימר צופים ירידה קלה יותר ברווח למניה של החברה מול ממוצע חברות ה-S&P, בעוד המניה נסחרת בדיסקאונט מול המדד.

Calgon Carbon - CCC

כיצרנית הגדולה של פחמן גרעיני אקטיבי, החברה נהנית משיפור ביסודות התעשייה. הטלת מיסים על מתחרותיה הסיניות, חומרי הגלם המוגבלים והביקוש הגובר למים ואוויר נקיים, סייעו לה בתמחור מוצריה. באופנהיימר מאמינים כי החברה יכולה לתפוס נתח שוק גדול גם בתחום אבקת הפחמן, שלהערכת החברה עשוי להיות גדול כמו שוק הפחמן הגרעיני.

BMC - BMC

תחזית ההזמנות של BMC הייתה זהירה במיוחד, ולמרות זאת החברה הגדילה את תחזית הרווח שלה למניה השנה - עובדה שמצביעה על יכולתה להגדיל את שיעור הרווח מצד העלויות של המשוואה. BMC נסחרה בלמעלה מ-10% מתזרים המזומנים החופשי שלה, ונהנית מבסיס מזומנים של מיליארד דולר.

Atheros - ATHR

באופנהיימר מצביעים על המניה כרעיון השקעה לטווח ארוך, כי היא ממוצבת היטב כדי לרכב על גל הנתב האלחוטי 11n ברשתות ה-WiFi. שולי הרווח של החברה נחשבים ליציבים יחסית. היא נטולת חוב ומייצרת מזומנים של 5 דולר למניה, כמו גם תזרים מזומנים חיובי מפעילות. המאזן היציב יתמוך בה גם בתקופות קשות.

SAVVIS - SVVS

זו חברת IT יציבה, ותחזיותיה נחשבות נמוכות בצורה שקולה, למרות החולשה הניכרת בשני תחומי פעילותה - ההוסטינג והרשתות. באופנהיימר מאמינים שהביצועים בתחומים אלה יהיו חלשים בטווח הקרוב, אולם צפויים להשתפר במחצית השנייה של השנה.

First Solar - FSLR

באופנהיימר לא משוכנעים שתחזית הצמיחה ברווחי החברה ל-2010 תעמוד בתנאים הכלכליים. הם מודאגים מהפרמיה של מכפיל הרווח, שעשויה להתכווץ בגלל אתגרי השנתיים הקרובות. לפיכך ממליצים באופנהיימר על פוזיציית שורט על המניה.

Nice - NICE

נייס הישראלית נכללת ברשימת המומלצות של אופנהיימר מפני שהיא נמצאת בשני שווקים צומחים (אבטחת וידיאו ומרכזיות טלפוניה), ונהנית מצבר הזמנות שיא שנתמך בביקושים גבוהים. עם מזומנים של 8 דולר למניה, כשהיא נסחרת במכפיל 8 על רווחי 2010, המניה זולה יחסית.

AT&T - T

חברת הטלפוניה האמריקנית היא דוגמה בטוחה לדיבידנד של 7.6%. שולי הרווח שלה מהפעילות הסלולרית צפויים להתרחב, וההכנסות מווידיאו עומדות להיות הרבה יותר טובות בעתיד. כלל הכנסות החברה הראו יציבות מסוימת בתקופה הנוכחית.

Vergy - VRGY

לפי הבדיקות האחרונות שבוצעו באופנהיימר, החברה, שמייצרת מערכות בדיקה לתעשיית השבבים, צפויה להראות גידול בהכנסות משירותים ללקוחותיה. כמו כן, שבב הדור השלישי של קוואלקום עשוי גם הוא להניב רווחים לחברה, שנחשבת לספקית העיקרית שלה. Vergy נסחרת במכפיל 0.9 לערך בספרים, מכפיל 1.1 למזומנים נטו ומציגה מאזן חזק שתומך במחיר הנוכחי שלה.

Corning - GLW

יצרנית הזכוכית למסכי ה-LCD "נתקלה בתקרת זכוכית" ברבעון הרביעי, בעקבות הורדת מלאים בכל שרשרת הייצור של המסכים. באופנהיימר מאמינים שהתיקון במלאים יסתיים לקראת סוף הרבעון הראשון של 2009 ואז עסקי החברה יתאוששו במהירות. השוק בינתיים סקפטי.

Motorola - MOT

בוול סטריט טעו בהבנת מודל קיצוץ ההוצאות של מוטורולה, שכבר חתך את ההוצאות בעסקים שמחוץ לתחום הסלולרי, טוענים באופנהיימר. האנליסטים מזהים צמיחה במספר הטלפונים החכמים שתשיק החברה, ומעריכים שהיא עשויה לזכות לתמיכת אחת מספקיות הסלולר הגדולות במחצית השנייה של שנת 2009.

Adobe Systems - ADBE

אדובי תהיה מסוגלת לנווט בסביבה העסקית העוינת טוב יותר ממתחרותיה, תשמור על שולי רווח גבוהים ותמשיך להגדיל את נתח השוק שלה. למרות שבאופנהיימר מאמינים שהסביבה העסקית תמשיך להיות בעייתית עבורה, הם רואים במחיר המניה הנוכחי הזדמנות כניסה להשקעה, שתתגמל את המשקיעים ברבעונים הבאים.

Nvidia - NVDA

Nvidia מייצרת טכנולוגיות ושבבים לעיבוד ויזואלי במחשבים, ובשני עסקי הליבה שלה היא מצליחה להגדיל נתח שוק. אחד האירועים המהותיים בחיי החברה הוא ההשקה של השבב הראשון עבור אינטל, שפותח בפניה שוק בו לא הייתה קודם. ההערכה באופנהיימר היא כי שולי הרווח הגולמי של החברה הגיעו לתחתית והם עשויים להשתפר בעתיד הקרוב, וכי פוטנציאל הדאונסייד מוגבל.

40 המניות המומלצות