החוקר הפרטי מאיר פלבסקי מבקש להכריז עליו כפושט-רגל

לדברי פלבסקי, קשייו הכלכליים החלו ב-2004 בעקבות ירידה בהיקף העבודה - שנבעה גם כתוצאה ממעורבותו בפרשת יוסף פריצקי, השר לשעבר ממפלגת שינוי, שגרמה למעצר-שווא נגדו

החוקר הפרטי מאיר פלבסקי (66) הגיש לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בקשה למתן צו כינוס לנכסיו והכרזתו כפושט-רגל. לדבריו, חובותיו מסתכמים בכ-1.65 מיליון שקל ומתנהלים נגדו 7 תיקי הוצאה לפועל בסך כ-880 אלף שקל, כאשר החוב העיקרי הוא לבנק הפועלים בסך של כ-740 אלף שקל.

פלבסקי מדגיש כי כיום הוא אינו מסוגל לשלם סכום העולה על 1,000 שקל לחודש, וכי אין לו כל נכסים בבעלותו.

לדברי פלבסקי, קשייו הכלכליים החלו ב-2004 בעקבות ירידה בהיקף העבודה, שנבעה גם כתוצאה ממעורבותו בפרשת יוסף פריצקי, השר לשעבר ממפלגת שינוי, שגרמה למעצר-שווא נגדו. פלבסקי טוען כי סיקור הפרשה באופן נרחב בתקשורת גרמה לו נזק תדמיתי ולפגיעה במוניטין שלו ובשמו הטוב, דבר שהביא לצמצום בכמות הלקוחות וירידה דרסטית בהיקף ההכנסות של המשרד, אותו נאלץ לסגור ולעבור לעבוד מהבית.

בתצהירו טוען עוד פלבסקי כי ביצע חקירות כלכליות בהיקף נרחב עבור בנק הפועלים, אלא שהבנק החליט להפסיק לעבוד עימו, דבר שצמצם את היקף הכנסותיו.

פלבסקי מציין כי ביוני 2008 נערכה לו חקירת יכולת בלשכת ההוצאה לפועל בתל-אביב, ונקבע לו צו חיוב בתשלומים בסך של 1,500 שקלים בחודש רק בגין החוב לבנק הפועלים. לדבריו, ראש ההוצאה לפועל קבע בהחלטתו כי מן הראוי להפנותו להליכי פשיטת-רגל, ומסיבה זו הוא לא החליט עליו כחייב מוגבל באמצעים. (פש"ר 1656/09).