אסים של קייזמן תממש קרקעות כדי לפרוע חובות האג"ח

בשנתיים הקרובות תידרש החברה להחזיר 36 מיליון ש' למחזיקי האג"ח, שנסחרות כיום בתשואה של עד 90%

ימים קשים עוברים על חברת אסים השקעות , שרק לפני כארבע שנים יצאה ממצב של שלד בורסאי.

רואי החשבון של החברה, הפועלת כיום בתחום השקעות נדל"ן ברומניה ובבולגריה ונמצאת בשליטתו של עדי קייזמן, מפנים את תשומת הלב של קוראי הדו"חות לשנת 2008 לשני עניינים מהותיים: החלטת החברה על הקפאת תוכניות הפיתוח והבנייה של פרויקטים שבנייתם טרם החלה, ותוכניותיה למכירת מספר קרקעות על מנת לעמוד בתזרים המזומנים הנדרש לפעילותה השוטפת, ועל מנת לפרוע את התחייבויותיה.

אסים מציינת, בין היתר, כי בין החודשים ינואר ואוגוסט 2008 צנחו ההשקעות הזרות שלה בנדל"ן ברומניה בשיעור של 43% לעומת התקופה המקבילה ב-2007. הדבר בא לידי ביטוי בהשהיית פרויקטים, נסיגת משקיעים, קשיים בנטילות מימון, נטישת שוכרים ופשיטות רגל, כשעל פי ההערכות המגמה הזו עלולה להימשך עד שנת 2010.תחת בעלי השליטה הקודמים שלה, אביחי סטולרו וישראל שמעונוב, הספיקה אסים לגייס יותר מ-130 מיליון שקל באג"ח, שנסחרות כיום בתשואה לפדיון של עד 90%. בשנתיים הקרובות, תידרש החברה, שסובלת מתזרים מזומנים שלילי מתמשך מפעילות שוטפת, להחזיר לבעלי האג"ח שלה כ-18 מיליון שקל בכל שנה. לפי דירקטוריון החברה, שבחן את מקורות המימון לפעילותה, היא תוכל תעמוד בהתחייבויותיה באמצעות המזומנים שברשותה, אך באופן שבו תתרוקן קופתה כמעט כליל בסוף 2010 (כולל ההכנסות החזויות של כ-22 מיליון שקל ממימושים צפויים ברומניה ובבולגריה).

הדמות הטראגית בסיפורה של אסים, היא זו של קייזמן, שרק ביוני אשתקד רכש את השליטה בחברה. קייזמן הזרים כ-30 מיליון שקל לקופת אסים, ושילם עוד 12 מיליון שקל לסטולרו ושמעונוב, בעלי השליטה הקודמים. מאז העברת השליטה צנח מחירן של מניות החברה בכ-60%.

אסים סיימה את 2008 בהפסד של כ-14 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-18 מיליון שקל ב-2007, שנבע כולו מעלייה על הנייר בשווי השקעות הנדל"ן שלה, ובטרם רשמה החברה הכנסה כלשהי מפעילותה.