ברק החליט: בן-אליעזר שר התמ"ת; שמחון שר החקלאות; הרצוג שר הרווחה ואבישי ברוורמן - השר לענייני מיעוטים

סגן שר הביטחון יהיה מתן וילנאי וכסגנית שר במשרד התמ"ת תשמש אורית נוקד ; ברוורמן: "הדבר הנכון לשיקום העבודה הוא לשבת באופוזיציה; ברגע שהמפלגה הכריעה - אני מקבל את הכרעתה"

בתום סבב שיחות ודיונים עם חברי סיעת מפלגת העבודה, השלים הערב (א') יו"ר מפלגת העבודה, אהוד ברק, את איוש המשרדים השונים שיועברו לאחריות שרי המפלגה העתידיים: שר הביטחון בממשלת נתניהו יהיה ברק עצמו; בתפקיד שר התמ"ת יישא בנימין (פואד) בן-אליעזר; שר החקלאות יהיה שלום שמחון; יצחק (בוז'י) הרצוג ימשך לכהן בתפקידו כשר הרווחה; כשר לענייני מיעוטים וחבר בקבינט החברתי-כלכלי יכהן יו"ר ועדת הכספים לשעבר, אבישי ברוורמן; סגן שר הביטחון יהיה מתן וילנאי וכסגנית שר במשרד התמ"ת תשמש אורית נוקד.

ברוורמן אמר הערב ל"גלובס" כי במסגרת חברותו בקבינט הכלכלי- חברתי יפעל בראש ובראשונה להעברת התקציב ויקדיש את מאמציו למאבק באבטלה. "באתי לפוליטיקה כדי לעשות ולבצע", אמר ברוורמן, "אסייע עם ניסיוני הכלכלי להתמודד עם המדיניות בזמן המשבר במשק ואתרום מיכולתי בקבינט הכלכלי. הדבר הראשון שיש לקדם הוא העברת תקציב מתאים ומרחיב, כפי שהאמנתי כל הזמן וגם נאבקתי על כך". ברוורמן הוסיף כי במקבל על הקבינט הכלכלי- חברתי להיאבק באבטלה הגואה.

ברוורמן, שרק ביום חמישי האחרון קרא לחברו למפלגה להצביע נגד כניסתה לממשלה, נשמע הערב אחרת. "הדבר הנכון לשיקום העבודה הוא לשבת באופוזיציה", מודה ברוורמן אך מוסף כי "ברגע שהמפלגה הכריעה - אני מקבל את הכרעתה". ברוורמן הבטיח לפעול במסגרת אחריותו גם על המעוטים לפעול לדו קיום. "זה הנושא המרכזי בישראל", אמר והסבר כי יקדיש את הימים הקרובים ללימוד החומר.

ואילו נוקד אמרה הערב כי "על רקע המשבר הכלכלי הפוקד את מדינת שראל בדגש על סכנת הפיטורים הממשית המרחפת מעל לראשם של עשרות אלפי העובדים במשק, בחרתי להיות סגנית שר התמ"ת ולא לקחתי על עצמי כל תפקיד אחר. אני משוכנעת כי שיתוף הפעולה המלא עם שר התמ"ת הנכנס, בן אליעזר, בתיאום עם יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יקדם מציאת פיתרונות משמעותיים ופיתוח כלים מיוחדים להתמודדות עם המצב הקשה".