הרבה יותר מרוכב: ארמסטרונג ניסה לרכוש אחוזים מהטור דה פראנס

החל מ-2006 מנסה הרוכב לגייס משקיעים בניסיון להשתלט על המרוץ היוקרתי שהוערך ב-1.5 מיליארד דולר ; הטור שייך לתאגיד התקשורת הצרפתי Amaury Group, שמחזיק בין היתר בעיתונים "לה פריזיאן" ו"לאקיפ"

לאנס ארמסטרונג ייזכר כגדול רוכבי הטור דה פראנס בכל הזמנים בזכות שבע הזכיות הרצופות שלו במרוץ, אבל מתברר שלרוכב האמריקני יש כוונות גדולות הרבה יותר בהקשר של הטור. ה"וול סטריט ג'ורנל" מפרסם כי בשלוש השנים האחרונות מנסה ארמסטרונג לרכוש חלק מהבעלות בטור דה פראנס, כחלק מרעיון כולל לעמוד בראש ארגון רכיבה שיחזיק במספר אירועים גדולים בעולם. בתקופה האמורה, לפני המשבר הכלכלי הגדול, הוערך השווי של הטור דה פראנס ב-1.5 מיליארד דולר.

הטור דה פראנס נוסד ב-1903 והוא מוחזק בידי תאגיד התקשורת הצרפתי Amaury Group, שמחזיק בין היתר בעיתונים "לה פריזיאן" ו"ל'אקיפ". תומאס ווייסל, שמחזיק בבנק השקעות TWP בסן פרנסיסקו גויס על ידי ארמסטרונג לעניין והיה זה שהיה אחראי למציאת המשקיעים. "כבר די הרבה זמן שאנחנו עובדים על זה", הודה ווייסל. "לאנס חייב להיות במרכז של כל העסק הזה אחרת זה לא יעבוד".

ארמסטרונג זכה שבע פעמים ברציפות בטור דה פראנס בין השנים 1999-2005. הוא פרש מיד בתום הזכייה השביעית, אולם השנה, בגיל 37, החליט על קאמבק לרכיבה מקצוענית. הוא צפוי להתחרות במהדורה ה-96 של הטור דה פראנס שתחל ב-4 ביולי במונאקו.

הירשם לניוזלטר והתראות הספורט של גלובס