סימנים ראשונים לדפלציה: מדד המחירים לצרכן בספרד ירד בשיעור שנתי של 0.1% במארס

[למדור שוקי עולם] מדובר בירידת המחירים הראשונה מאז 1961, עת החלה הלשכה המרכזית של ספרד לפרסם את נתוני האינפלציה ; מחר צפוי להתפרסם מדד המחירים לצרכן בגוש האירו

מדד המחירים לצרכן (CPI) בספרד ירד במארס בשיעור שנתי של 0.1%, לעומת עלייה של 0.7% בחודש פברואר. מדובר בדפלציה הראשונה בספרד מאז הלשכה המרכזית לסטיסטיקה של ספרד (INE) החלה לפרסם את הנתונים ב-1961. אנליסטים חזו דווקא עלייה של 0.4%.

אאואין א'וקלגאן, אנליסט ב-BNP פריבה, אמר כי התוצאה המדאיגה נובעת משלושה גורמים מרכזיים: העדר הנתונים מעונת הפסחא של שנה שעברה, ירידה במחירי המזון והאנרגיה, ירידה בליבת מדד המחירים לצרכן בשל "הידרדרותה הנמשכת של הכלכלה הספרדית".

א'וקלגאן אמר כי הנתונים המדאיגים שפורסמו בספרד מצביעים על האפשרות לירידה משמעותית בנתוני האינפלציה של מדינות מרחב האירו שצפוים להתפרסם מחר (ג'). על פי קונסנזוס האנליסטים, מדד המחירים לצרכן בגוש האירו יצביע על עלייה שנתית של 0.7%. ב-BNP פריבה חוזים תוצאה איטית יותר של 0.6% ואפילו 0.5%.

בתוך כך, הבנק המרכזי של ספרד הודיעה אתמול (א') על מינוי צוות חדש לניהול הנכסים הבעייתיים של הבנק Caja Castilla-La Mancha, ובעצם על הלאמתו של בנק החסכונות. ממשלת ספרד תעניק לבנק ערבונות בהיקף של 9 מיליארד אירו (11.8 מיליארד דולר).