HOT שוקלת לסבסד שדרוג של כל הלקוחות האנלוגיים לדיגיטליים

עלות השדרוג יכולה להסתכם בעשרות מיליוני שקלים ; ב-HOT יש כיום קרוב ל-200 אלף מנויים אנלוגיים

חברת HOT נכנסת למהלך מואץ של התכוננות לכניסת הטלוויזיה הדיגיטלית, ובמסגרת זאת נשקלת האפשרות לקדם שוב את רעיון שדרוג הלקוחות שיש ברשותם ממירים אנלוגיים לממירים דיגיטליים.

הבעיה ברעיון היא עלות השדרוג, שיכולה להסתכם בעשרות מיליוני שקלים. לעומת ההשקעה בשדרוג, HOT מסתכנת בכך שמנויים אנלוגיים יהיו הראשונים לנטוש אותה לטובת המיזם החדש, ולכן היא תצטרך לתת להם מענה לא רק בשדרוג אלא גם במבנה חבילות הערוצים והתמחור.

ב-HOT יש כרגע קרוב ל-200 אלף מנויים אנלוגיים שהחברה ניסתה לשדל לעבור אליה בכל דרך, כולל סבסוד ומעבר לחבילה מקבילה דיגיטלית באותו המחיר, אך ההיענות לכך היתה מינימלית, וגם מועצת הכבלים והלוויין הערימה קשיים שהתנו אי-העלאת מחירים וללא תקופת התחייבות בתמורה.

הרצל עוזר, מנכ"ל HOT, החליט "להלחיץ" את המערכת בעניין ההיערכות לתחרות, הצפויה להביא לנטישה של 10%-15% מהלקוחות בכלל השוק.

בנוסף יש לקחת בחשבון מצב מסוכן שבו התעשייה כולה תיגרר למלחמת מחירים כדי לנסות ולשמר לקוחות, וזהו מצב ששתי החברות מאוד לא רוצות להגיע אליו. לכן, הפעילות של HOT תתמקד גם ביצירת חבילות חדשות כדי לשדל לקוחות אנלוגיים לעבור לרשת הדיגיטלית, וכדי למזער את הנזקים הצפויים.

במסגרת המעבר לטלוויזיה הדיגיטלית למדינה יש זכות לסבסד לאוכלוסיות חלשות את הממיר בעלות של כ-400 שקל, בלפחות 50%. לקראת סוף השנה יהיו כל הערוצים הפתוחים (1,2,10,33 וערוץ הכנסת) נגישים לציבור.

מ-HOT נמסר בתגובה: "מדיניות שדרוג לקוחותינו מממירים אנלוגיים לדיגיטליים קיימת מזה שנים, ולא חל בה שינוי".