ביה"ד המשמעתי השעה רק ל-3 שנים עורכת דין שגנבה מלקוח - המחוזי הרחיקה לצמיתות

עו"ד שרון שנסי הורשעה בדין משמעתי בגניבת כספי לקוחות ; המחוזי: "תפקיד הדין המשמעתי אינו רק להעניש את עורך הדין שסרח - אלא גם לשמש מסר לציבור עורכי הדין כולו בדבר נורמות ההתנהגות המתחייבות מהם"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרחיק לצמיתות מלשכת עורכי הדין את עו"ד שרון שנסי, שהורשעה בדין משמעתי בגניבת כספי לקוחות. לשנסי, שעזבה את ישראל, יש 7 הרשעות קודמות בעבירות משמעת ובכלל זאת בזיוף. למרות זאת, בית הדין המשמעתי בתל-אביב גזר עליה רק 3 שנות השעיה בפועל ו-3 שנים השעיה על-תנאי.

שנסי הורשעה בהפרת חובת נאמנות ומסירות ללקוח, עיכוב ושליחת יד בכספי פיקדונות ואי-דיווח על פיקדונות, ובמקביל זוכתה מעבירות של מעשים הפוגעים בכבוד מקצוע עריכת הדין והתנהגות שאינה הולמת את המקצוע. ועד מחוז תל-אביב בלשכת עורכי הדין עירער לבית הדין המשמעתי הארצי על עונשה, והוא הוחמר ל-6 שנות השעיה בפועל.

ואולם, הוועד המחוזי לא הסתפק בכך ועירער לבית המשפט. באמצעות עו"ד עמוס ויצמן טען הוועד כי העונש אינו מבטא את חומרת מעשיה. לטענתו, עבירה של שליחת יד בפיקדונות היא כה חמורה, שרק בגינה יש להרחיק עורך דין לצמיתות מהלשכה - קל וחומר כשלשנסי הרשעות קודמות.

סגנית הנשיאה, השופטת יהודית צור, ציינה כי שנסי לא טרחה להשיב עד היום את כספי הגזילה. "תפקידו של הדין המשמעתי אינו רק להעניש את עורך הדין שסרח אלא גם - ואולי בעיקר - לשמש מסר לציבור עורכי הדין כולו, בדבר נורמות ההתנהגות המתחייבות מהם וחובות האתיקה המקצועית החלות עליהם בביצוע תפקידם החשוב והרגיש", ציינה.

בנסיבות עניינה של שנסי, הוסיפה, "נראה כי מדובר באדם שראוי שלא יימצא יותר בין שורות עורכי הדין". (על"ע 7/08).