השופטת אלשיך הורתה לאלי רייפמן להתייצב לחקירה אצל המנהל המיוחד

זאת לבקשת המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, שטען כי שעתיים בלבד לפני מועד החקירה אתמול פנה אליו בא-כוחו של רייפמן, עו"ד דורון אפיק, והודיעו כי אין בכוונת רייפמן להגיע אליו לחקירה

לבקשת המנהל המיוחד לנכסיו של מייסד אמבלייז אלי רייפמן, הוציאה השופטת ורדה אלשיך צו המחייב את רייפמן להתייצב במשרדו של המנהל המיוחד, עו"ד איתן ארז, לצורך חקירה. זאת לבקשת עו"ד ארז, שטען כי שעתיים בלבד לפני מועד החקירה אתמול (א') פנה אליו בא-כוחו של רייפמן, עו"ד דורון אפיק, במכתב והודיעו כי אין בכוונת רייפמן להגיע לחקירה.

רייפמן נימק את התנגדותו בכך שהסמכות לקיים חקירות בעניינו ניתנה מפורשות רק לכונס הנכסים הרשמי (הכנ"ר).

לדברי עו"ד ארז, "עו"ד אפיק נתן לגיטימציה להתחמקותו של מרשו ממועד חקירה שנקבעה מראש, תוך שהוא מנסה להיעזר בפרשנויות שונות ומשונות להחלטת בית המשפט ולפקודת פשיטת-הרגל, שאינן עולות בקנה אחד עם החוק ועם נהלי הכנ"ר".

לטענת עו"ד ארז, ביטול הגעתו של רייפמן לחקירה מהווה זלזול בבעל תפקיד שמונה על-ידי בית המשפט, והינה פעולה בחוסר תום-לב מוחלט.

השופטת אלשיך נעתרה גם לבקשת עו"ד ארז להוציא צו מניעה זמני שיאסור על רייפמן, עו"ד ארנון גיצלטר ואיש העסקים צבי ויליגר, לבצע כל שינוי בעלות באחזקותיו של רייפמן במניות של כל אחת מהחברות המחזיקות במניותיה של החברה הפולנית HUTA POKOJ. חברות אלה מוחזקות על-ידי רייפמן באמצעות חברת NOKOTOMI HOLDINGS מאיי הבתולה הבריטים.

עו"ד ארז הבהיר כי רייפמן ציין בתצהיר שהגיש לבית המשפט כי בבעלותו אחזקות במפעל פלדה בפולין, ששווין עולה על 60 מיליון דולר. עוד צויין כי ריפמן מחזיק באמצעות החברות הזרות ב-35% מתוך 62% מהמפעל, ששוויו נאמד בכ-300 מיליון דולר - דהיינו כ-22% מחברת POKOJ HUTA.

עו"ד ארז מציין כי באוקטובר 2007 נרשם משכון על מניותיו של רייפמן בחברה הפולנית לטובת ויליגר, ואולם לא ידוע מהו גובה החוב לויליגר, מה נועד השיעבוד להבטיח וכמה מניות שועבדו. (פש"ר 3000/08).