מרק הגרמנית תקים עם יישום סטארט-אפ בתחום מסכי התצוגה

ענקית התרופות והכימיה, וחברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית הודיעו בכנס ננו-ישראל 2009, הנערך בשיתוף "גלובס" כי החברה שתוקם תפתח טכנולוגיה לתחום הצגים הצבעוניים

ענקית התרופות והכימיה הגרמנית Merck וחברת יישום, חברת מסחור הטכנולוגיות של האוניברסיטה העברית, חתמו על הסכם במסגרתו יוקם סטארט-אפ משותף של שתי החברות, בשם QLight Nanotech. החברות הודיעו על ההסכם המשותף בכנס ננו-ישראל 2009, הנערך אתמול והיום בירושלים בשיתוף "גלובס".

החברה, שתוקם במימון משותף בהיקף של כמה מאות אלפי אירו שיגיעו מיישום, מרק והמדען הראשי במשרד התמ"ת, תפתח טכנולוגיה לתחום הצגים הצבעוניים. מקור הטכנולוגיה הוא במעבדתו של פרופ' אורי בנין מהמכון לכימיה והמרכז לננו-מדע על-שם משפחת הארווי קרוגר באוניברסיטה העברית.

בנין אמר היום כי "אנחנו מייצרים גביש שהוא מוליך למחצה בגודל ננו-מטרי. בגלל הגודל הזעיר, אלקטרון בתוך כזה גביש חש את תנאי הסביבה באופן שונה מאשר בתוך גביש רגיל. כאשר יוצרים שינוי בגודל של המוט, נוצר גם שינוי בצבע שהחומרים הללו פולטים. כך ניתן להגיע לצבע מאוד ברור בחומרים יחסית זולים". החברה מקווה לפתח מסכים שטוחים צבעוניים באיכות גבוהה ובעלות ייצור נמוכה מהקיים בשוק.

ד"ר וולקר הילאריוס, מנהל תחום הטכנולוגיות החדשות במרק, הוסיף שהחברה פועלת בשת"פ עם יישום ובוחנת את הטכנולוגיה כבר שנה, אך כעת הוחלט להעביר את התהליך לפסים ממוקדים יותר.

מרק מתמחה בתחום התרופות אך עוסקת גם בתחום הכימיה וחודרת גם לתחומים תעשייתיים שונים שבהם הכימיה מהווה בסיס טכנולוגי. תחום מסכי התצוגה המבוססים על גבישים, הוא אחד מתחומי הפעילות החזקים שלה.

בשנים האחרונות הגבירה מרק את פעילותה בארץ, הן בעקבות רכישת חברת התרופות סרונו, אשר לה פעילות ענפה כאן דרך מעבדות אינטרפארם, והן בהסכם שת"פ שחתמה עם המדען הראשי, במסגרתו הספיקה לחתום על שני הסכמי פיתוח עם חברת קומפיוג'ן. לפני כשנה רכשה מרק מסולג'ל הישראלית מוצר למניעת שיזוף.

בראיון ל"גלובס" בסוף 2008 ציין יו"ר מרק, קרל-לודביג קליי, את תחום המסכים השטוחים כאחד התחומים שבו החברה מחפשת טכנולוגיות חדשות בישראל.