קופרגייט מעריכה: נגיע לאקזיט עד סוף 2010

לפי דו"חות תמיר פישמן, שווי החברה מוערך היום ב-125 מיליון דולר ; החברה, שנחשבת לאחת המבטיחות בשוק המקומי, גנזה לפני שנה וחצי תוכניות להנפקה לפי שווי של חצי מיליארד דולר

מאז נכנסו תקנות ה-IFRS לתוקף בתחילת 2008, התמלאו דו"חות קרנות ההון סיכון הציבוריות שנסחרות בבורסה בתל-אביב בפרטים מעניינים. קרן תמיר פישמן הציבורית, שמנהלת כ-52 מיליון דולר (שליש מהקרן השנייה שמנהלת החברה), דיווחה בסוף השבוע על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008 ולשנה כולה. בשורה התחתונה, לא היו הפתעות גדולות. החברה רשמה הפסד בהיקף של כ-8.5 מיליון שקל ברבעון וכ-35 מיליון שקל בשנה כולה, רובו מהפרשות לירידת שווי של השקעה בחברות הפורטפוליו.

לא כל החברות רשמו ירידות שווי. מכיוון שהחברות הנסחרות מחויבות כיום לצרף הערכת שווי לפי אומדן שווי הוגן של החברות ולא לפי העלות שלהן, מצורפת הערכת שווי מפורטת לקופרגייט, אחת מחברות הסטארט-אפ המוערכות בישראל ומי שמסתמנת כיהלום הזוהר בפורטפוליו של הקרן עצמה ושל מספר קרנות נוספות. הערכת השווי, מציינת הקרן, מצורפת מכיוון שמדובר ב"אחזקה מהותית", אולי בעקבות הערכה בדו"חות כי הזמן למימוש החברה הוא עד לסוף 2010.

על-פי הערכות אלו, עומד כיום שווייה של קופרגייט עצמה על כ-125 מיליון דולר - עדיין רחוק מהשווי לפיו הייתה החברה אמורה לצאת להנפקה ראשונית עד לפני כשנה וחצי - סביב החצי מיליארד דולר. אבל, עדיין מדובר בסכום מרשים מאוד בהתחשב בתנאי השוק ובמחיקות שרושמת כמעט כל חברה פעילה. גם ההשקעה של הקרן בקופרגייט הופחתה בשנה האחרונה בכ-600 אלף דולר בעקבות השפעת המשבר הפיננסי, אולם גם כך, במקרה של מימוש תיהנה תמיר פישמן מהחזר נאה, מאחר שהיקף ההשקעה שלה בחברה מסתכם בכ-8-9 מיליון דולר, ששוויים כיום הוא כ-39 מיליון דולר. קופרגייט הייתה אחת מחברות הסטארט-אפ המבטיחות של "גלובס" ב-2008-2007.

קופרגייט, שמפתחת שבבים לתקשורת מהירה ברשתות הביתיות על-גבי חוטי נחושת, סיימה את 2008 עם הכנסות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים, וזו לה השנה השנייה שהיא רווחית. הלקוחה העיקרית של קופרגייט היא ענקית שירותי התקשורת AT&T, שמכרה בשנה החולפת את שירות ה-IPTV שלה לכמיליון לקוחות וכיום הוא כבר זמין לכ-17 מיליון לקוחות. במסגרת שירות זה היא מציעה מודמים לתקשורת ביתית המבוססים על שבבי קופרגייט. החברה הישראלית היא הספקית היחידה של שבבים לספקיות הציוד איתן עובדת AT&T.

הקרן, שמנוהלת על-ידי אלדד תמיר, מפרטת בדו"ח גם לגבי אחזקותיה בחברת אקספנד. לפי הערכות השווי, מחקה הקרן, שמחזיקה בכ-17% מאקספנד, כ-6.5 מיליון דולר משווייה של החברה בעקבות חשש להאטה בשווקים, מה שמשקף מחיקה של כ-45% בשווי של אקספנד. בגיוס שביצעה החברה ביולי, מפרטת תמיר פישמן, היה השווי לאחר הכסף על כ-55 מיליון דולר, כאשר החברה סיימה את השנה עם מכירות של כ-30 מיליון דולר.