גאון אחזקות סיימה את 2008 עם מעבר להפסד של 4.5 מיליון שקל וירידה של 8.8% בהכנסות

החברה דיווחה על עלייה של 137.5% ברווח נקי שהסתכם ברבעון הרביעי ב-19 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה ; הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה ירדו ב-1.3% הסתכמו בכ-266.5 מיליון שקל

קבוצת גאון אחזקות פירסמה היום את דו"חותיה הכספיים לשנת 2008 בהם היא מדווחת על עלייה של 137.5% ברווח נקי שהסתכם ברבעון הרביעי ב-19 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה.

את שנת 2008 סיימה החברה בהפסד של כ-4.5 מיליון שקל אשר נבע בעיקר מעליית המדד בשנת 2008 בשיעור של כ-4.5%, שהביאה לגידול בהוצאות המימון בגאון אחזקות ובחברות המטה שהסתכמו בכ-16 מיליון שקל ב-2008, וכן מהפחתות מוניטין, בעיקר הפחתת מוניטין שביצעה H&O בגין השקעתה ברשת תג וומן בסך כ-20 מיליון שקל ב-2008, מתוכם כ-16 מיליון שקל ברבעון הרביעי של השנה.

מהדו"חות השנתיים עולה כי הכנסות הקבוצה לשנת 2008 ירדו ב-8.8% והסתכמו בכ-983 מיליון שקל. הכנסות החברה ברבעון הרביעי של השנה ירדו ב-1.3% הסתכמו בכ-266.5 מיליון שקל כשאת הירידה בהכנסות מסבירים בגאון כתוצאה מהירידה במכירות בשלושת תחומי הפעילות של החברה.

לדברי משה גאון, יו"ר קבוצת גאון, "גאון אחזקות הינה חברה איתנה, נזילה וערוכה היטב לצלוח את המשבר הכלכלי הקשה. אנו פועלים בהתאם לתוכנית עבודה סדורה, אשר כללה עד כה ביצוע רכישה עצמית של אג"ח, מיזוג פעילות השירותים הפיננסיים באמצעות שותפות אסטרטגית עם מיטב, יציאה מניהול מטה ניפרד בתחום הנדל"ן וכן גיבוש וריכוז ניהול הקבוצה בשלושת התחומים המרכזיים- אגרו וקלינטק, קמעונאות וסחר ושירותים פיננסיים. בנוסף, אנו פועלים כל העת לייעול ולהשבחת חברות הפורטפוליו של הקבוצה, בין היתר על ידי ביצוע תוכניות התייעלות בנושא שכר והוצאות במטה הקבוצה ובחברות הבנות, וכן באמצעות מינוי דירקטורים ויושבי ראש בחברות הבנות, שהינם בעלי ניסיון רב ותרומה ייחודית לעסקינו דוגמת אריק רייכמן, עמי סגיס, אורי שני, עמיאל שדה, ועוד."

גאון הוסיף כי, "קבוצת גאון, בהנהלת שי פרמינגר, נערכה למשבר בצורה טובה ולראייה פועלת החברה גם בעת הנוכחית, לניצול הזדמנויות אטרקטיביות לביצוע רכישות והשקעות בתחומים הסינרגטיים לתחומי עיסוקה, דוגמת רכישת 50% מחברת EMAT על ידי צינורות המזרח התיכון בפברואר האחרון, פתיחת סניפים חדשים ברשתות הקמעונאיות דווקא בתקופה זו, השקת רשת הצעצועים אימג'ינריום החדשה, שהשבוע נפתח הסניף הראשון שלה בתל אביב והרחבת פעילות החברות הבנות כחלק מפיתוח פעילותן להשבחת הפורטפוליו של הקבוצה. זאת, על מנת לבצר את איתנותה של הקבוצה וליצור רווחיות גבוהה אשר תשיא ערך לבעלי המניות."

שי פרמינגר, מנכ"ל קבוצת גאון, ציין כי "קבוצת גאון נכנסה למשבר בצורה טובה יותר ממרבית גופי ההשקעה בישראל, בזכות העובדה שגייסה כ-700 מיליון שקל בשנה שקדמה למשבר ובזכות התמקדות ב-3 תחומי הפעילות של "הכלכלה המסורתית". בתחום השירותים הפיננסיים סיימה גאון שוקי הון ברווח נקי חיובי את שנת 2008, לעומת הפסדים אצל מרבית השחקנים הבינוניים בתחום. זאת, הודות לניהול קפדני, מדיניות נוסטרו שמרנית, התייעלות ותחומי פעילות עיקריים שנפגעו פחות כתוצאה מהמשבר הפיננסי, דוגמת תעודות סל ומסחר מקוון. במרץ 2009 נחתם הסכם למיזוג גאון שוקי הון עם מיטב, שהינו המיזוג האמיתי הראשון בין שני גופים בינוניים בשוק ההון בישראל. עם השלמת המיזוג צפויה העסקה להניב לגאון אחזקות רווח הון משמעותי ביותר, שיתבטא ככל הנראה ברבעון השני של 2009."

דירקטוריון החברה אישר רכישה עצמית של אג"ח בסך כולל של עד 60 מיליון שקל. עד כה רכשה החברה אג"ח בסך של כ-65 מיליון ע.נ., (כשליש מהאג"ח שגייסה החברה בסכום של כ-200 מיליון שקל), בעלות כוללת של כ-46 מיליון שקל. רכישת האג"ח צפויה להניב ברבעון הראשון של שנת 2009, רווח הון בסך של כ-7.4 מיליון שקל.