תרו החיפאית וסאן ההודית חזרו לנקודת ההתחלה: הגישור נכשל, מאבק השליטה מתחדש

כך עידכנה אמש סאן ; לפני כחודש פורסם ב"גלובס" כי יו"ר תרו, בארי לויט, ומנכ"ל סאן, דיליפ שנגבי, טסו לארץ במיוחד מארה"ב ומהודו לפגישת גישור במשרדו של עו"ד רם כספי

מאבק השליטה סביב חברת התרופות החיפאית תרו חוזר לנקודת ההתחלה שלו, ושב למגרש המשפטי ולדיונים בבית המשפט העליון. זאת, בעקבות כישלון הליך הגישור בין חברת התרופות ההודית סאן פרמצבטיקה לבין בעלי השליטה בחברה החיפאית, משפחות לויט ומורוס, הליך שניהל עורך הדין רם כספי.

על כישלון השיחות עדכנה אמש (ב') סאן עצמה, בתיקון שהגישה למסמך משפטי, שהועבר לעיון רשות ניירות הערך בארה"ב (ה-SEC) והמשקיעים. בתיקון הלקוני, הכולל 68 מילים בלבד, ציינה סאן כי גם בית המשפט העליון עודכן רק אמש בהתפתחויות.

לדברי סאן, אמש היא מסרה לבית המשפט כי "למרות שכל הצדדים להליך המשפטי, לרבות משפחות לויט ומורוס, השתתפו בתהליך גישור כפי שהמליץ בית המשפט, ניסיונות גישור אלה לא נחלו הצלחה ושום הסכם לא הושג. סאן מחכה כעת להחלטה של בית המשפט העליון".

שני הצדדים דווקא ניסו לקיים משא-ומתן רציני, ואף עמדו על סף חתימה על הסכם שהתבסס על השלמת מכירתה של תרו לסאן, לפי מחיר חדש וגבוה יותר. ב-19 לפברואר נחשף ב"גלובס" כי שני הניצים המרכזיים - יו"ר ובעל השליטה בתרו, בארי לויט, ומנכ"ל סאן דיליפ שנגבי - טסו לארץ במיוחד מארה"ב ומהודו, לפגישת גישור במשרדו של רם כספי. מאוחר יותר, התמסמסו המגעים, וכעת חוזר הסכסוך לפתחו של בית המשפט.

סאן, שאינה מפרסמת דו"חות כספיים מלאים מזה למעלה מ-3 שנים, נקלעה לפני כשנתיים לבעיית נזילות. בהנהלת החברה בחנו מספר אפשרויות, ולבסוף החליטו למכור את החברה במלואה לסאן, שהציעה לרכוש אותה תמורת 7.75 דולר במזומן. במקביל להסכם המיזוג, חתמו בני משפחות מייסדי תרו על הסכם אופציה, שהעניק לסאן את האופציה לקנות מידיהם באותו מחיר את מניות השליטה, במידה והמיזוג נדחה מכל סיבה שהיא.

שנה מאוחר יותר הכריז דירקטוריון תרו על ביטול העסקה. מאז מנהלים תרו וסאן מאבק משפטי על יישומו של הסכם האופציה. בית המשפט העליון, שניסה לגרום לצדדים להגיע בעצמם להסדר, יהיה זה שיפסוק בסוגיה.

מסאן נמסר היום בתגובה כי "נעשה ניסיון ארוך וכן לפתור את הסכסוך עם תרו באמצעות הליך גישור, אך לצערנו הוא לא צלח". תגובתה של תרו לא נמסרה עד לפרסום הידיעה.