המלצה: לעבור לחשבוניות מס ממוחשבות כדי למגר את תופעת החשבוניות הפיקטיביות

כך ממליצה הוועדה הבינמשרדית לנושא חשבוניות פיקטיביות ; תופעת החשבוניות הפיקטיביות גורמת לאובדן הכנסות של 6 מיליארד שקל מדי שנה למדינה

הוועדה הבינמשרדית לנושא חשבוניות פיקטיביות ממליצה לעבור לחשבוניות ממוחשבות, זאת במטרה להתגבר על תופעת החשבוניות הפיקטיביות, שגורמות לאובדן הכנסות של 6 מיליארד שקל מדי שנה למדינה.

פרטים אלה עלו במפגש של ועדת המסים בלשכת עורכי הדין עם סמנכ"ל גבייה ברשות המסים, זאב פורת, בשבוע שעבר. פורת מסר כי הוועדה בראשות סמנכ"ל תכנון ברשות, בועז סופר, הגישה את טיוטת המלצותיה ב-17 במארס, למנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, וזה הציגה בימים האחרונים באוצר.

הוועדה ממליצה לבצע את המעבר מחשבוניות ידניות לחשבוניות ממוחשבות, ב-3לבים: השלב הראשון יחל כבר ביולי השנה; השלב השני מיועד להיות בינואר 2010; והשלב השלישי מיועד לינואר 2011.

פורת מסר עוד כי בימים אלה יחל תהליך של עיקול אוטמטי ממוחשב על חשבונות בנקים של חייבים לרשות המסים. עד כה, הרשות נהגה להפנות בקשות עיקול לבנקים, ואולם לדבריו, מדיניות זו לא נחלה הצלחה, כיוון שכמחצית מהבקשות של הרשות כלל לא נענו על-ידי הבנקים.

פורת התייחס גם לשיעור הריבית על חובות הרשות כלפי נישומים וחובות נישומים כלפי הרשות. שיעור הריבית עומד כיום על 4%, וועדת הכספים סירבה לבקשת הרשות להפחיתה לרמה של 3%.

פורת ציין כי למרות שהפער בין הגבייה של הרשות לבין החובות כלפיה עומד על 140 מיליון שקל לטובת הרשות, הרשות ביקשה להפחית את הריבית מתוך ראיית טובת הציבור.