עלות שכר הבכירים במגדל שוקי הון: יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי - 8.2 מיליון שקל

וינשטיין קיבל שכר של 6.2 מיליון שקל ותוספת שסווגה כ"ריבית" בשווי של 2 מיליון שקל בקירוב ; וינשטיין הצטרף לקבוצת מגדל לפני כ-4 שנים, לאחר שזו רכשה את בית ההשקעות אפיקים שהיה בבעלותו

הנה עוד יתרון שמצאנו בשיטת הדיווח הנוכחית שנכפתה על החברות הציבוריות. לפתע פתאום, אנו מגלים את עלויות שכרם של מנכ"לי חברות בת של חברות ציבוריות, וכשאלו גבוהות למדי, העניין הוא רב יותר. המקרה הנוכחי הוא זה של בכירי ענקית הביטוח מגדל . שני מקבלי השכר הבכירים בחברה הם בכירי החברה הבת - מגדל שוקי הון - יעקב וינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי ושמואל קורצמן, מנכ"ל חברה בת של מגדל שוקי הון.

עלות שכרו של וינשטיין עמדה אשתקד על 8.2 מיליון שקל או 679 אלף שקל בחודש, וכולה במזומן. וינשטיין קיבל שכר של 6.2 מיליון שקל ותוספת שסווגה כ"ריבית" בשווי של 2 מיליון שקל בקירוב. וינשטיין הצטרף לקבוצת מגדל לפני כארבע שנים, לאחר שזו רכשה את בית ההשקעות אפיקים שהיה בבעלותו.

בניגוד לעסקאות אחרות, את אפיקים רכשה מגדל בגלל וינשטיין ולא בגלל נכסיה. וינשטיין מוערך לא מעט בשוק ההון, אך גם קרנות הנאמנות של אפיקים (על רקע מצב השוק הכללי) סבלו מירידה חדה בנכסיהן.

במקרה של וינשטיין, מקור עלות שכרו הגבוהה הוא בימי הגאות של ענף ניהול ההשקעות. לפי הדו"ח של מגדל ביטוח, שכרו של וינשטיין - 6.2 מיליון שקל - מורכב מחלק קבוע (3.4 מיליון שקל) ומחלק משתנה, התלוי בביצועי אפיקים. את התשלום המסווג תחת "ריבית" מסבירה מגדל כתוצאה של הסכם הרכישה שנחתם בין וינשטיין למגדל - 140 מיליון שקל מהתמורה שולמו במועד השלמת הרכישה, ואילו 55 מיליון שקל נוספים משולמים במהלך חמש שנים מתחילת 2007 ואילך כפוף להצמדה ולריבית, ואותם 2 מיליון שקל הם התשלום השנתי.

שמואל (שמיל) קורצמן מכהן כמנכ"ל חברת ניהול התיקים של מגדל שוקי הון. לקבוצת מגדל הגיע לפני כחמש שנים במסגרת עסקה שביצעה הקבוצה עם "עלומים" - חברת ניהול הכספים של קיבוץ עלומים - שבראשה עמד קורצמן. עלות שכרו של קורצמן עמדה על 4.1 מיליון שקל (342 אלף שקל בחודש).