ג'נרל מוטורס מתכננת פיצול של החברה - חברה אחת תחזור מיידית לפעילות והשנייה תפשוט רגל

החברה שתישאר לתפקד תכלול את המותגים - ביואיק, שברולט וקדילק כשבחברה השנייה שתפשוט רגל יועברו המותגים הכושלים כמו האמר וסאטורן (אופל) ; לחברה ניתנו שלשום 60 ימים עד שתחוייב לפשוט רגל

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי הממשל האמריקני וג'נרל מוטורס שוקלים תוכנית לפשיטת רגל של החברה שתפצל אותה לשתי חברות נפרדות. החברה הראשונה תהיה חברה שתכלול את המותגים המוצלחים של החברה הכוללים את שברולט וקדילק ותחזור מיידית לפעילות בעוד החברה השניה תמשיך להיות מוגנת תחת חוקי פשיטת הרגל בארה"ב ותכלול את המותגים הלא מוצלחים של GM וביניהם המותג האמר וסאטורן (אופל).

קרייזלר וג'נרל מוטורס מעוניינות להמשיך ולפעול אך ממשיכות להתכונן לפשיטת רגל אפשרית שתכלול מכירה של חטיבות רווחיות של החברות.

ג'נרל מוטורס מנהלת במקביל מגעים להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח של החברה אשר מסכימים כבר לצמצום משמעותי של החובות של החברה שנאמדים בכ-28 מיליארד דולר.

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאמין כי הכרזה על פשיטת רגל היא הדרך המהירה והיעילה ביותר בה ג'נרל מוטורס כולה להתארגן מחדש ולהפוך למתחרה משמעותית בתעשיית הרכב העולמית. כך אמרו גורמים המקורבים לנשיא.

אובמה מוכן גם לאפשר לקרייזלר, יצרנית כלי הרכב השלישית בגודלה בארה"ב, לפשוט רגל במידה והיא לא תצליח להתמזג עם פיאט האיטלקית. נכון לעכשיו הגיעו שתי החברות להסכם מסגרת בלבד.

הנשיא האמריקני נתן ל-GM תקופת חסד של 60 יום כדי להמציא תוכנית מעמיקה ומקיפה יותר לקיצוץ בעלויות ולמחיקת חובות, מאשר התוכנית אותה פרסמה לפני כחודש. "פשיטת רגל מהירה ונקודתית" היא אופציה אפשרית בהחלטת מבחינתו של ממשל אובמה", אמרו חברי קונגרס ושני מקורבים לנשיא.

אובמה פנה באופן אישי למנכ"ל ג'נרל מוטורס, ריק וואגונר, לרדת מכיסאו. מה שהוא אכן עשה ב-29 למארס.