שטייניץ: "התמזל מזלי לכהן כשר אוצר יחד עם ראש ממשלה שמבין בכלכלה; גאה לקבל משרד שמותקף עקב עודף מקצוענות"

שר האוצר הנכנס: "אני מתכוון לשתף פעולה עם כל הגורמים כולל משרד ראש הממשלה, ההסתדרות והתאחדות התעשיינים" ; שטייניץ: "יש לנו נגיד מאוד מנוסה ומשכיל ואנו נשמח להיעזר בו ובניסיונו הרב" ; הנגיד פישר: הצוותים שלנו לשירותך אדוני השר

"התמזל מזלי לכהן כשר אוצר יחד עם ראש ממשלה שמבין בכלכלה, אוהב את התחום ויש לו ניסיון רב. אני רואה בכך יתרון ונכס עצום. אני גאה לקבל את משרד האוצר שידוע במקצוענות ובמסירות אנשיו ולפעמים מותקף עקב עודף מקצוענות". כך אמר היום (ד'), שר האוצר, יובל שטייניץ, שנכנס היום רשמית למשרד האוצר.

שטייניץ הוסיף: "אני מתכוון לשתף פעולה עם כל הגורמים, בראש ובראשונה עם משרד ראש הממשלה, אך גם עם ההסתדרות והתאחדות התעשיינים".

טקס חילופי השרים המסורתי נדחה ליום שני הבא, שכן רוני בר-און, שר האוצר היוצא, טס לחו''ל בגין חופשה. בשעה 13:00 התקיימה ישיבת ההנהלה הראשונה בין השר החדש לבין הפקידות הבכירה של המשרד, ומאוחר יותר ייפגש שטייניץ עם כל אחד מראשי האגפים בנפרד.

שר האוצר, יובל שטייניץ, נפגש היום עם נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר. בפגישה אמר הנגיד לשר האוצר: "אני שמח שהצלחנו להיפגש ביום הראשון והמלא של התפקיד החשוב שלך. נפגשנו לפני כשלושה שבועות במסגרת עבודת צוות "מאה הימים" והמשכנו היום את הדיון בנושאים חשובים".

הנגיד הוסיף: "למשרד האוצר יש את התפקיד החשוב והמרכזי בניהול המשבר, פעולות האוצר ישפיעו על המהירות בה נצא מהמשבר. אנחנו מתכוונים לעבוד יחד באופן הדוק. הצוותים שלנו לשירותך אדוני השר ואני סבור שאנחנו יכולים לעזור לך בתפקיד הלא קל שלך, שאותו אני בטוח שתמלא היטב. השר שטייניץ הודה לפישר ואמר כי "אני משוכנע שנזכה לשיתוף פעולה הדוק עם בנק ישראל, יש לנו משימה משותפת. יש לנו נגיד מאוד מנוסה ומשכיל ואנו נשמח להיעזר בו ובניסיונו הרב".