השוורים חוזרים לאסיה: מדד הנג-סנג זינק ב-7.4% לשיא של שלושה חודשים; מניית HSBC טיפסה ב-15.3%

[להרשמה לניוזלטר עסקים מתעוררים] מדד ניקיי עלה ב-4.4% ; מדד קוספי זינק ב-3.5% ; אירופה פתחה בעליות ; הבורסה בת"א נסחרת בעליות חדות ; מנהיגי ה-G20 נפגשים בלונדון לגבש תוכנית הבראה

המדדים המובילים באסיה סיימו את יום המסחר בעליות שערים חדות בהמשך לנעילה החיובית אמש בוול סטריט ובהובלת HSBC וחברות הייצוא היפניות, ניסן, טויוטה וסוני. מדד הנג-סנג זינק ב-7.4% וננעל על רמת שיא של שלושה חודשים.

ברקע, מנהיגי מדינות ה-G20 נפגשים כעת בלונדון ודנים בדרכים השונות לחיזוק המערכת הפיננסית וליישום רפורמות שימנעו הישנותו של משבר בסדר גודל דומה בעתיד.

המניות הפיננסיות ברחבי אסיה פסיפיק מרכזות עניין לאחר ששר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר אמש כי קיימים "סימנים מעודדים" להתאוששותה של הכלכלה הגלובלית.

ממשלת יפן אישרה לאחרונה חקיקה חדשה, שתיושם החל מהיום (ד') ולפיה חטיבות של חברות יפניות הממוקמות מחוץ ליפן, פטורות מתשלום מס תאגידי על דבידנדים אותם הן מחלקות. המהלך צפוי להיטיב עם הפעילות של החברות היפניות לקראת סיום הרבעון השני של 2009.

בטוקיו המשקיעים ממתינים גם להשקת חבילת תמריצים חדשה על ידי ממשלת יפן, עליה צפוי להכריז ראש ממשלת יפן, טארו אסו.

בורסת סידני נסחרת בטריטוריה החיובית לאחר פרסום המאזן המסחרי באוסטרליה, ממנו עולה כי העודף המסחרי יותר והכפיל את עצמו בחודש פברואר.

מדד ניקיי 225 טיפס ב-4.4% ל-8,351 נקודות ; מדד הנג-סנג זינק ב-7.4% ל-13,519 נקודות ; מדד שנחאי המשולב עלה ב-0.7% ; מדד קוספי טיפס ב-3.54% ל-1,233 נקודות ;מדד S&P/ASX 200 עלה ב-2.81% ל-3,579 נקודות ; מדד סנסקס 30 .

בזירת המטבעות, הדולר עולה ב-0.63% ל-99.21 ין לדולר. הדולר האוסטרלי מוסיף 1.32% ל-0.7073 דולר.

בזירת המאקרו

העודף המסחרי של אוסטרליה יותר מהכפיל את עצמו בפברואר - הסתכם ב-2.11 מיליארד דולר אוסטרלי (1.48 מיליארד דולר), כתוצאה מעלייה של 4% בהיקף היצוא וירידה של 1% ביבוא. אנליסטים חזו עודף מסחרי של 700 מיליון דולר אוסטרלי בלבד. בינואר הוצג עודף מסחרי של 926 מיליון דולר אוסטרלי ובדצמבר העודף המסחרי עמד על 137 מיליון דולר אוסטרלי.

מדד מחירי הסחורות בניו זילנד של הסחורות המובילות בניו-זילנד רשם תוצאה חיובית ראשונה מזה שמונה חודשים ועלה ב-1% לאחר ירידה של 4.6% בפברואר.

מדד מחירי הסחורות CRB/Reuters זינק ב-2.9% במהלך מארס בעוד אהבת הסיכון התעוררה ברחבי השוקים הפיננסיים.

מניות בכותרות

HSBC הוביל את העליות בהונג קונג לאחר שהודיע כי הוא לא ימשיך בהנפקת זכויות של 18 מיליארד דולר עליה הכריז במארס.

בנק אוף צ'יינה החליט לסגת מתוכנית לרכישת 20% מהבנק הצרפתי רוטשילד תמורת 336.6 מיליון דולר.

טויוטה דיווחה אמש כי מכירותיה בארה"ב ירדו ב-36.6% והסתכמו ב-132,802 כלי רכב לחודש מארס - ירידה מתונה מהתחזיות. מניית הונדה . מניית ניסן .

חברות היצוא היפניות סוני וקנון ריכזו עניין בעקבות היישום של חקיקה חדשה ביפן לפיה חטיבות של תאגידים יפניים הממוקמות מחוץ ליפן, פטורות מתשלום מס תאגידי על דבידנדים אותם הן מחלקות.

מניית ענקית הנפט הסינית סינופק עלתה בחדות לאחר שגולדמן זאקס המליץ לרכוש את מניות החברה.

מניות הבנקים NAB , CBA ומיצובישי UFJ ריכזו עניין לאחר ששר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, אמר אמש כי קיימים "סימנים מעודדים" להתאוששותה של הכלכלה הגלובלית.

הבנק המסחריים של סין, אינדסטריארל אנד קומרשל בנק אוף צ'יינה ובנק אוף קומיוניקיישנז קיבלו אישור מהבורסה לחוזים עתידיים בשנחאי לסחור בחוזים עתידיים על הזהב.