מתיחות 1 באפריל ברשת: אובמה נזרק מאתר היכרויות; ה"גארדיאן" ידווח בפורמט של טוויטר

האם גוגל פיתחה בינה מלאכותית שיכולה לשלוח במקומנו אי-מיילים? או שאישה גילתה שבעלה בוגד בה באמצעות Google Street View? לא, אבל כך נטען אתמול במתיחות 1 באפריל

האם ידעתם שברק אובמה נזרק מאתר ההיכרויות SpeedDate? שמעתם על כך שאישה גילתה שבעלה בוגד בה באמצעות שירות Google Street View? או שהעיתון הבריטי הנחשב "גארדיאן" ישבית את מכונות הדפוס שלו ויעבור לדווח כתבות בפורמט של טוויטר?

כל אלה הם מתיחות ה-1 באפריל, יום השוטים, שהופיעו אתמול ברשת כבכל שנה, היו כאלה שלא הבינו את המתיחות, כפי שקרה גם בישראל במספר מקרים בעיתונים היומיים.

לא כל המתיחות היו משעשעות, חלקן היו חסרות טעם ומיותרות, אבל היו כמה שכן. כמו למשל הכותרת של ה"גארדיאן" הבריטי: "אחרי 188 שנות דיו, הגארדיאן עובר לטוויטר". בידיעה עצמה נכתב כי "מומחים אומרים שכל סיפור חדשות אפשר לספר ב-140 תווים". טוויטר הוא שירות מיקרו-בלוגינג שמאפשר לשלוח מסרים מיידיים לחברים באמצעות הסלולר או האינטרנט.

יאהו נקנית?

בכתבה אף צוין שהעיתון ישכתב את הארכיונים שלו - שתחילתם ב-1821 - כך שיהיו בגרסאות של טוויטים (מסרוני טוויטר). "בין הסיפורים שכבר שוכתבו", נכתב בעיתון, "גם המסר: ' OMG Hitler invades Poland'" - ובמלים אחרות - "אלוהים אדירים, היטלר פלש לפולין".

1 באפריל הביא איתו גם חדשות מזויפות על השקות מוצרים ושירותים הזויים, ועל עסקאות שמעולם לא התרחשו - מתיחות שרוכזו גם ב-CNET וגם ב-TechCrunch. הבלוג TechJaws, למשל דיווח שמיקרוסופט רכשה את יאהו תמורת 39 מיליארד דולר.

הבלוג OX2 Web Analytics דיווח על שותפות בין גוגל ודל ליצירת מותג חדש של לפטופים שמשולבים בפלטפורמת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. המחשבים הללו, דיווח הבלוג, יימכרו ב-100 דולר, אבל הם יהיו משולבים במוח האדם, עם שבב שקורא גלי מוח. כל המידע ההתנהגותי שייאסף מהמוח, למותר לציין, יישלח לגוגל ומאוחר יותר יעשה בו שימוש ב-Google Analytics.

גוגל עצמה, שבכל שנה מספקת מתיחה אחרת, הודיעה כי יש לה פרויקט בינה מלאכותית חדש, CADIE, שירות שמסוגל לשלוח עבור המשתמשים מיילים בג'ימייל ולבצע משימות מקוונות אחרות.

מעניין לציין, כי בשנה שבה השיקה גוגל את ג'ימייל, 2004, הוא נחשד כמתיחת יום השוטים, שכן היא הכריזה עליו ב-1 באפריל.

עולם הפוך

מתיחות נוספות: YouTube מקבוצת גוגל, אתר שיתוף קובצי הווידיאו, הציג אתמול את הטקסט המלווה לסרטונים בצורה הפוכה ו-TorrentFreak דיווח שוורנר ברדרס רכשו את פיירט-ביי (Pirate Bay) תמורת 13 מיליארד דולר.

הגדיל לעשות SitePoint, שדיווח כי מתוכנן להתבצע אתחול מחדש לכל רשת האינטרנט שיארך כדקה, פעולה "שנדרשת לאור אי-יציבות של שנים".

"לא לנשואים"

וגם רומנטיקה: SpeedDate, אתר ההיכרויות, הוציא הודעה ובה נכתב: "בדקנו לאחרונה את הנתונים שלנו של היוזרים הפעילים ביותר. יוזר בשם BarackObama1961 היה במקום 44 בדירוג הפעילים של היום.

"הבעלים שלו נמצא בוושינגטון הבירה, אבל הכניסה לאתר בוצעה בימים האחרונים בלונדון, שבאנגליה. נאלצנו לחסום אותו, האתר לא מיועד לנשואים".